تکنولوژی

امکان اشتراک مکان شخص با گوگل مپ

روز گذشته گوگل آغاز بهره‌برداری از قابلیت به اشتراک گذاری مکان جغرافیایی از طریق برنامه گوگل مپ را معرفی کرد. این قابلیت بعد از اینکه در سیستم عامل‌های اندروید و ios اعمال شود، به کاربر برنامه گوگل مپ این امکان را می‌دهد تا بتواند مکان جغرافیایی خود را برای مدت زمان مشخصی مثلا نیم ساعت، با افراد دیگر به اشتراک بگذارد. 

هم اکنون چنین امکانی از طریق برخی اپلیکیشنها از جمله    Glympse صورت می‌گیرد و کاربران قادرند از طریق آن موقعیت موقتی مکان خود را به دیگران نشان دهند. 

مرتبط : گوگل مپ جای خالی پارک ماشین را نشان می‌دهد

با اضافه شدن این امکان به گوگل مپ  کاربر قادر است تا به اشتراک گذاری را برای شخص خاصی غیر فعال کند. شخص می‌تواند به محض حرکت به سمت مقصدی، مسیر خود را به اشتراک بگذارد و بعد از رسیدن به مقصد، به اشتراک گذاری را غیر فعال کند.در هر صورت این برنامه همیشه به کاربر اطلاع می‌دهد که چه زمانی به اشتراک کذاری اطلاعات مکان جغرافیایی فعال است. برای استفاده از این قابلیت، نیازی نیست که دوستان و افراد خانواده کاربر برای مشاهده اطلاعات مکانی وی، حتما برنامه گوگل مپ را به روی دستگاه خود دانلود کنند و کاربر می‌توند مکان خود را به سادگی از طریق یک لینک با دیگران به اشتراک بگذارد.

گوگل قبلا نیز قابلیت به اشتراک گذاری مکان را از طریق برنامه‌هایی همچون Google Latitude و Trusted Contacts نیز اعمال کرده بود اما گوگل مپ، گل سرسبد شرکت گوگل است که بیش از 1 میلیارد نفر کاربر فعال دارد. 

اپل هم از روش مشابهی و از طریق برنامه Maps روی پلت‌فرم‌های IOS و macOS، به اشتراک گذاری مکان جغرافیایی کاربران را امکان پذیر کرده است. فیس بوک نیز زمانی قابلیت مشابهی را برای کاربران عرضه کرد که بعدا آن را تغییر داد. مایکروسافت هم برنامه مخصوص مکان یابی SquadWatch را به صورت آزمایشی در سال 2015 راه‌اندازی کرد.

نائب رئیس گوگل مپ،  Jen Fitzpatrick، در گزارشی اعلام کرد که این قابلیت جدید، با برنامه راهنمایی و مسیریابی Waze و همچنین با دستیار گوگل – Google Assistant – سازگاری نخواهد داشت. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا