تکنولوژی

باج‌خواهی یک هکر برای هک ۳۰۰ میلیون اکانت iCloud

طبق گزارشی از Motherboard، یک هکر یا چندین هکر که خود را تحت نام ” خانواده مجرم تُرک” معرفی کرده‌اند، ظاهرا به 300 میلیون اکانت iCloud دسترسی پیدا کرده و ادعا کرده‌اند که اگر شرکت اپل تا اوایل ماه آینده به آنها باج بپردازند، حاضرند حافظهa نهان یا Cache تمام اطلاعات را پاک کنند.

این هکرها ظاهرا مبلغ 75 هزار دلار ارز دیجیتالی و یا 100 هزار دلار گیفت کارت آیتیونز تا هفتم آوریل درخواست کرده‌اند و تهدید کرده‌اند که در غیر این صورت شماره اکانت‌های iCloud کاربران قربانی را ریست می‌کنند که در اینصورت اکانت iCloud از دستگاه‌های کاربران حذف خواهد شد. این ایمیل‌ها شامل iCloud.com، @me.com  و Mac.com@هستند.

طبق این گزارش، هکرها اسکرین شات‌هایی از ایمیل‌های مذکور به اعضا و گروه‌های تیم امنیتی اپل ارسال کرده‌اند و همچنین ویدیویی مربوط به هک اکانت یک کاربر iCloud را برای اثبات ادعای خود منتشر کردند. 

یکی از اعضای تیم امنیتی اپل معتقد است این شرکت، صحت اسکرین شات‌های گرفته شده را تایید نمی‌کند و در هر صورت هرگز به مجرمان سایبری و افرادی که قوانین را زیر پا می‌گذارند باج نخواهد داد. اپل ظاهرا جزئیات و اطلاعات بیشتری از ادعای هکرها را درخواست کرده است ولی هنوز مشخص نیست که آیا هکرها موافقت می‌کنند یا خیر.یکی از هکرها گفته است: “ما فقط پول می‌خواهیم، اطلاعاتی که ما در اختیار داریم قطعا برای مشتریان و طرفداران اپل جالب و شنیدنی خواهد بود.”

از آنجایی که شرکت اپل هنوز در مورد صحت ادعای این هکرها مشکوک است، هنوز در مورد این اتفاق اظهار نظر نکرده است.

آپدیت: طبق وب سایت امنیتی CSO Online، این گروه در اقدامی جدید اطلاعات جدیدی در مورد 627 میلیون اکانت iCloud  را منتشر کرد.

منبع

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا