تکنولوژی

متوجه شدید؟ اپل امروز تبلت جدیدی معرفی کرد

اصلا متوجه شدید اپل امروز تبلت جدید خود را معرفی کرده است؟

اگر متوجه نشدید تقصیر شما نیست چون اپل خیلی بی سروصدا تبلت ۹.۷ اینچی خود را با ۷۰ دلار کاهش قیمت نسبت به مدلی قبلی عرضه کرده است.

این تبلت جدید با پردازنده بهتر و صفحه نمایش روشن‌تر عرضه شده و اپل برای معرفی آن به یک بیانیه مطبوعاتی بسنده کرده است و همین نشان میدهد که دیگر عرضه آی‌پد آنچنان هیجانی را در مخاطبان برنمی‌انگیزد که اپل بخواهد برای آن رویدادی برگزار کند. اپل حدود سیزده روز دیگر رویداد بهاری خود را برگذار خواهد کرد.  اپل امروز در کنار این آی‌پد جدید آیفون قرمز رنگ ( با صفحه جلویی سفید ) و بندهای تازه‌ای را برای ساعت هوشمند خود عرضه کرده است. 

به گفته فیل شیلر معاون ارشد اپل در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آی پد جدید اپل مجهز به پردازنده A9 و صفحه نمایش رتیناست.. 

این برای نخستین بار  است که شرکت اپل آی‌پد را اینقدر کم سروصدا معرفی میکند و این بی شک به سقوط فروش تبلت مربوط می‌شود. بر اساس اعلامIDC در فصل مالی گذشته  برای اپل میزان فروش آی پد برای نهمین فصل متوالی کاهش نشان داده است. بسیاری به خوبی به یاد می اورند که عرضه ای پد یکی از مهمترین رویدادهای اپل در هر سال بود در سال ۲۰۱۱ استیو جابز وقتی توانست از بستر بیماری برخیزد با معرفی آی پد ۲ به روی صحنه آمد. 

آی پد ۹.۷ اینچی یا آی پد ایر سابق که حالا اپل آن را آی‌پد می‌نامد امروز در کنار محصولات دیگری از جمله آیفون SE با دو ظرفیت و یک اپلیکیشن ادیت و اشتراک ویدیو به نام CLIPS و آیفون ۷ و ۷ پلاس قرمز عرضه شده است. 

مشخصات آی پد جدید

آی پد جدید در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و اسپیس گری عرضه می‌شود.  اپل دارای صفحه نمایش IPS از نوع LED بک لایت با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و ۲۶۴ ppi است. این آی پد در دو نسخه وای‌-فای و فای‌-فای + سیم‌‌کارت عرضه می‌شود که هر دو نسخه دارای دو ظرفیت ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی هستند. وزن نسخه وای‌فای ۴۶۹ گرم و وزن نسخه سیم‌کارت دار آن ۴۷۸ گرم است.  عرض این آی پد ۶.۶ اینچ ( ۱۶۹.۵ میلی‌متر) و طول آن ۹.۴ اینچ ( ۲۴۰ میلی‌متر) و ضخامت آن ۷.۵ میلی‌متر است. 

این آی پد مجهز به سنسور اثر انگشت و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکر استریوست. نسخه سیم‌کارت دار این آی‌پد از سیم‌کارت نانو ( سیم) پشتیبانی می‌کند. 

یک دوربین هشت مگاپیکسلی پشتی و دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی جلویی هم روی این تبلت قرار گرفته است. 

ارزان ترین نسخه این آی پد ۳۲۹ دلار قیمت خورده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا