تکنولوژی

رقابت پورشه مدل E با تسلا مدل S

تشخیص اینکه خودروهای الکتریکی سری E شرکت پورشه به منظور رقابت با خودروهای سری S شرکت تسلا به بازار می‌آیند، نیازمند هوش بالا نیست. البته ساخت چنین خودروهایی نیازمند هوش بالا است اما این مسئله ربطی به بحث ما ندارد.

به لطف مصاحبه‌ی انجام گرفته با “الیور بلوم” مدیرعامل شرکت پورشه، حالا اطلاعات دقیق‌تری از پروژه E و وضعیت آن برای رقابت با محصولات شرکت تسلا به‌دست آورده‌ایم. نکته قابل توجه اینکه پورشه قصد دارد مدل‌های مختلفی از اولین خودروی تمام الکتریک خود را به مشتریان عرضه کند، دقیقا شبیه کاری که شرکت تسلا در ارائه مدل S این شرکت با باتری‌هایی با ظرفیت متفاوت انجام داد. در ضمن خودروی مدل E شرکت پورشه مانند مدل S شرکت تسلا، قادر است به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کنند.

الیور بلوم در مصاحبه خود گفت: “خودروی مدل E زیرمجموعه‌ی مدل پانامرا محسوب می‌شوند و قادرند است با 15 دقیقه شارژ حدود 500 کیلومتر(311 مایل) مسافت را طی کند و قرار است مدل‌های مختلفی از این خودرو با ظرفیت‌ و آپشن‌های متفاوت به مشتریان عرضه شوند.”

خبرهای منتشر شده درباره تولید مدل‌های متفاوت به معنی تولید این خودرو با ظرفیت‌های موتوری و سبک رانندگی مختلف خواهد بود. احتمالا اشارات اخیر شرکت به تولید این خودرو با قدرت 590 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 3.5 ثانیه، مربوط به قوی‌ترین مدل این خودروی الکتریکی بوده است.

پورشه قصد دارد از سیستم قابل شارژ 800 ولتی در این خودرو استفاده کند که احتمالا تولید آن با همکاری شرکت هیتاچی انجام می‌گیرد. این سیستم 80 درصد شارژ در 15 دقیقه ابتدایی را ممکن می‌کند و البته از سیستم سوپرشارژی شرکت تسلا نیز سریعتر عمل خواهد کرد. الیور بلوم در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که سری E در چهار حالت رانندگی بدون راننده مختلف طراحی شده است. او گفت: “در ترافیک‌های سنگین موقعیت‌هایی پیش می‌آید که راننده می‌تواند روزنامه بخواند، اما مشتریان ما قادرند در حال حرکت نیز از خواندن روزنامه لذت ببرند.”

اولین سری خودروهای آزمایشی مدل E در تابستان امسال و به عنوان بخشی از برنامه توسعه دوساله اماده تست در جاده‌ها خواهند بود و این برنامه دوساله به منزله آغاز تولید انبوه خودروهای مدل E شرکت پورشه در اواسط یا اواخر سال 2019 خواهد بود.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا