تکنولوژی

سایه رکود بر بازار محصولات چاپ دیجیتال

محصولات چاپ دیجیتال سال‌هست که در امور کاری، دفتری و خانگی به ما کمک کرده‌اند. با این حال اما رشد تکنولوژی‌های جدید حضور این محصولات را کمرنگ‌تر کرده است تا در نهایت رشد این بازار کند شود. جدیدترین بررسی‌های انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات جهانی محصولات هاردکپی یا چاپ دیجیتال در فصل چهارم سال 2016 به 6/ 26 میلیون دستگاه رسید تا رشد سالانه 6/ 0 درصدی را نسبت به فصل چهارم سال 2015 تجربه کند. این رشد نسبی از عملکرد خوب بازار محصولات جوهرافشان و لیزری می‌آید که به ترتیب رشد سالانه 6/ 0 و 6/ 1 درصدی داشته‌اند. ارزش صادرات این محصولات هم در این فصل چیزی بیش از 14 میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

هر‌کدام از سه شرکت تولیدکننده برتر این بازار در فصل چهارم سال 2016 شاهد رشد صادرات خودشان بوده‌اند. با این اوصاف به ترتیب HP رشد 3/ 4 درصدی، Canon رشد 4/ 1 درصدی و Epson رشد 1/ 1 درصدی را در این فصل تجربه کرده‌اند. این در حالی است که دو شرکت Brother و Samsung که به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم این رتبه‌بندی قرار دارند، شاهد کاهش رشد سالانه‌شان در این فصل بوده‌اند. بررسی‌های IDC نشان می‌دهد که بازار محصولات هاردکپی در 6 بازار منطقه‌ای شاهد رشد سالانه بوده است. به این ترتیب بازار آسیا پاسفیک (به‌جز ژاپن) رشد 2/ 4 درصدی را به ثبت رسانده است تا بهترین عملکرد سالانه را در میان بازارهای دیگر داشته باشد. در این میان بازار بزرگ چین مهم‌ترین عامل رشد این بازار در منطقه آسیا‌پاسیفیک بوده است. رونق محصولات جوهرافشان در چین و در کسب و کارهای متوسط و کوچک سهم بزرگی در این زمینه داشته است.

شرکت HP که در حال‌حاضر پرفروش‌ترین و برترین تولیدکننده این بازار است توانسته بیش از 10 میلیون دستگاه در فصل چهارم سال 2016 به سراسر دنیا صادر کند که این میزان نشان از رشد سالانه 3/ 4درصدی این شرکت دارد. این شرکت د هر دو بخش‌ محصولات جوهرافشان و لیزری عملکرد خوبی داشته است. شرکت Epson همچنان با محصولات سری L خود در بازار و به‌خصوص بازار منطقه آسیا‌پاسیفیک محبوب است. این شرکت چهار مدل جدید از محصولات این سری را به تازگی معرفی و روانه بازار کرده است تا بتواند سهم بیشتری از بازار محصولات جوهرافشان به‌دست بیاورد. به این ترتیب حالا Epson بیش از 80 درصد از بازار محصولات جوهرافشان را در اختیار دارد. مدل محبوب و پرفروش L360 این شرکت همچنان محبوب‌ترین محصول آن است که در فصل چهارم سال 2016 صادرات 302هزار و 500 تایی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا