تکنولوژی

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۷

بر اساس لیست TIOBE درمورد 10 زبان محبوب برنامه نویسی ، زبان برنامه‌نویسی اپل سوئیفت –Apple Swift ، امسال با 4 پله صعود نسبت به سال گذشته، در مکان دهم قرار گرفت. بر اساس آخرین جدول منتشر شده از شاخص TIOBE که محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی را معرفی می‌کند، شرکت اپل سال گذشته در جایگاه چهاردهم لیست قرار داشت و امسال توانست به جایگاه دهم ارتقا پیدا کند. البته شاید به عقیده بسیاری از افراد، این جایگاه چندان چشم گیر نباشد اما با در نظر گرفتن این واقعیت که عمر هر 10 زبان برتر اشاره شده در این لیست بیش از بیست سال است، می‌توان نتیجه گرفت که زبان جدید اپل سوئیفت، در این مدت رشد بالایی داشته است. اپل سوئیفت در سال 2014 عرضه شد و جایگزین زبان برنامه‌نویسی Apple Objective-C برای طراحی برنامه‌های مک، آی او اس ، اپل واچ و اپل تی وی شد.

 اپل زبان سوئیفت را ساده تر از Objective-C ارائه کرده است و همچنین برنامه مخصوص آی پد Swift Playground را برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و افراد مبتدی منتشر کرد. کودکان از طریق این برنامه، با حل کردن یک سری پازل مخصوص زبان سوئیفت، با مفاهیم پایه‌ای و ابتدایی برنامه نویسی آشنا خواهند شد. Swift Playground در کنفرانس جهانی برنامه نویسان اپل در سال 2016 و به عنوان یک برنامه خلاقانه معرفی شد که آموزش و یادگیری برنامه‌نویسی را برای همه بسیار ساده می‌کند.

طبق گزارش MacRumors، شاخص TIOBE با استفاده از اطلاعات موتور جستجو، میزان محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی مختلف را در داخل جوامع برنامه نویسی آنلاین مشخص می‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا