تکنولوژی

چند روز اپلیکیشن اندرویدی نصب نکنید

اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید و عادت دارید هر روز برنامه‌ جدیدی برای گوشی خود دانلود کنید، بهتر است مدتی از دانلود برنامه جدید دست نگه دارید. طبق گزارشی منتشر شده توسط شرکت Palo Alto Networks که در زمینه حفاظت در برابر حملات سایبری تخصص دارد، احتمال دانلود بدافزار برای کاربران اندرویدی طی چند روز آینده بسیار بالاست.

در حال حاضر 132 برنامه اندرویدی که توسط کاربران به صورت روزانه استفاده می‌شود، مورد حمله بدافزاری قرار گرفته‌اند. برخی از این برنامه‌ها بیش از 10 هزار بار توسط کاربران دانلود شده‌اند و حالا آلوده شده‌اند. اگر فکر می‌کنید که این دردسر، کار برنامه نویسان این برنامه‌هاست، اشتباه می‌کنید چون آنها نیز خود قربانی هستند. شرکت Palo اعلام کرد که احتمال اینکه سیستم‌های خود برنامه نویسان نیز توسط این نرم افزار آلوده شده باشد نیز بسیار بالاست و این بدافزارها بدون آنکه برنامه نویسان بدانند از طریق این برنامه‌ها منتشر شده است. 

این بدافزارها که فقط با اجازه کاربران به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد( که در بیشتر برنامه‌ها این ویژگی وجود دارد و کاربران بدون تغییر تنظیمت امنیتی، دسترسی به اینترنت را تایید می‌کنند) و بعد از کسب اجازه، به روی فعالیت‌های خود متمرکز می‌شوند مثل بارگذاری تبلیغات در صفحه اصلی برنامه که در آخر، گوشی هنگ می‌کند.

این 132 برنامه درگیر، هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و توسط 7 شرکت مختلف تولید شده‌اند و تنها نقطه مشترک آنها این است که سرورهای اصلی آنها در کشور اندونزی قرار دارد. سازمان امنیت مجازی اعلام کرده است که اطلاعاتی که تا کنون درباره این بدافزارها به دست آمده است به شرکت گوکل گزارش شده است و این 132 برنامه فعلا از کار افتاده‌اند اما میزان آسیبی که وارد کرده‌اند، قابل توجه است.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا