تکنولوژی

ورود اسنپ به بورس کدام شرکتها را میلیاردر کرد

تا به حال برایتان پیش آمده که مبلغی کمی را به عنوان سرمایه داشته باشید و آن را جایی سرمایه گذاری کنید که بعدا سوددهی هنگفتی برایتان داشته باشد ؟ این دقیقا آرزوی بسیاری از سرمایه گذاران در دنیای تکنولوژی است که تعدا کمی از این آرزوها رنگ واقعیت می‌گیرد اما در این میان، شرکت‌های خوش شانسی نیز بوده‌اند که توانستند به همین شیوه، به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند و سوددهی بالایی از سرمایه گذاری خود دریافت کنند.  

این اتفاق دقیقا برای شرکت  Lightspeed Venture Partner افتاد. این شرکت مبلغ  485 هزار دلار در شرکت نوپای اسنپ سرمایه‌گذاری کرد وبعد از رونق یافتن کسب و کار اسنپ، مبلغ سرمایه خود را  به 7.5 میلیون دلار افزایش داد. ارزش شرکت Lightspeed  بعد از سرمایه‌گذاری در اسنپ و بعد از ورود این شرکت به بورس، افزایش پیدا کرد و حالا به مبلغ 2.1 میلیارد دلار رسیده است. همچنین شرکت Benchmark نیز بعد از سرمایه‌گذاری مبلغ 24 میلیون دلار در اسنپ، توانست مبلغ 3.2 میلیارد دلار سود کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، سرمایه‌گذاری شرکت  Kleiner Perkins Caufied and Byers’ در سال 1996 در شبکه‌های ژونیپر(Juniper Networks)، به عنوان پرسود‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ شناخته شده است. شرکت Byers با سرمایه‌گذاری مبلغ 2.75 میلیون دلار توانست 7.1 مییارد دلار – 2.582 برابر سرمایه اولیه خود- سود کند.

سال‌ها پیش هم شاهد موارد مشابهی بودیم. زمانی که شرکت Accel Partners، 12 سال پیش مبلغ 14.8 میلیون دلار در فیس‌بوک سرمایه گذاری کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که بعد از رونق یافتن این شبکه اجتماعی در دنیای مجازی،این سرمایه گذاری سود هنگفت 5.6 میلیارد دلاری-378 برابر سرمایه اولیه- برای این شرکت به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا