تکنولوژی

مسافرت شخصی به فضا از سال آینده

ظاهرابه  دوران رویایی که ایلان ماسک برای سفر به فضا وعده داده نزدیک‌تر شده‌ایم. شرکت اسپیس ایکس( SpaceX) اعلام کرده که دو مسافر فضایی اواخر سال آینده ( ۲۰۱۸ )  سفری به دور ماه خواهند داشت. 

به گفته این شرکت این دو مسافر پیش‌پرداخت  گران سفر را هم پرداخت کرده‌اند. 

یکی از ماموریتهای شرکت خصوصی اسپیس ایکس این است که امکان سفر به فضا را برای افراد عادی فراهم کند وبه همین دلیل این شرکت طی سالهای اخیر روی پرتاب ماهواره و بازگشت آن از فضا به زمین بسیار تمرکز کرده است. 

مسافران آینده تست‌های پزشکی و آموزشهای فضانوردی را طی ماه‌های آینده انجام خواهند داد. 

اسپیس ایکس در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده از ناسا هم به خاطر فراهم کردن سفرهای تجاری تشکر کرده است چراکه به گفته این شرکت بخش عمده هزینه ساخت ماهواره Dragon 2 توسط ناسا تامین شده است. در همین حال کمک‌های ناسا شامل ساخت راکت فالکون هم می‌شود که البته هزینه این بخش توسط خود شرکت اسپیس ایکس تامین شده است. راکت جدید فالکون قرار است تابستان امسال مورد آزمایش پرواز قرار گیرد و در صورت موفقیت به عنوان مهمترین وسیله فضانوردی تبیدل خواهد شد. 

مرتبط :

– ایلان ماسک از برنامه‌هایش برای استعمار مریخ می‌گوید

اسپیس ایکس  چقدر هزینه سفر به فضا را کاهش می‌دهد؟

اواخر امسال اسپیس ایکس قرار است ماهواره Dragon 2 را بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند و همین ماموریت با حضور فضانوردان نیز از اواسط سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد. در نهایت شرکت اسپیس ایکس قرار است سالانه ۴  سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته باشد که سه سفر مربوط به ارسال تجهیزات و یکی مربوط به ارسال فضانوردان باشد. 

سفر به دور ماه یادآور سفرهای آپولو و برنامه فضایی ناسا در زمان مسابقه فضایی میان شوروی و آمریکا بود و تلاش کرد تا اولین انسان را روی سطح کره ماه فرود بیاورد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا