تکنولوژی

گلکسی بوک؛ رقیب جدید برای سرفیس

گلکسی بوک دیگر تبلتی بود که سامسونگ در کنار اس 3 از آن رونمایی کرد. از آنجا که این تبلت از یندوز 10 بهره می‌برد، بیشتر رقیبی برای سرفیس پرو محسوب می‌شود. همانطور که در ببررسی تب 3 اشاره کردیم، گلکسی بوک در دو سایز 10.6 اینچی (1920*1280) با صفحه نمایش ال‌سی‌دی و 12 اینچی (2160*1440) با صفحه نمایش AMOLED عرضه می‌شود. گلکسی بوک 10.6 اینچی از پردازشگر دوهسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی اینتل مدل m3، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی بوک 12 اینچی نیز با چیپ اینتل دوهسته‌ای 3.1 گیگاهرتزی Core i5، رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و یا 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی SSD و دو دوربین (دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی) عرضه می‌شود.

هر دو مدل گلکسی بوک با درگاه کارت microSD جهت افزایش فضای ذخیره‌سازی تا 256 گیگابایت، پشتیبانی از وای‌فای، بلوتوث، شبکه LTE و سیستم شارژ سریع عرضه می‌شوند. متاسفانه زمان کافی برای کار کردن با این تبلت را نداشتیم اما در همین زمان کوتاه استفاده از آن، تبلت قدرت خود را به کاربر منتقل می‌کنند. دکمه‌های کیبرد بزرگ و جادار هستند و تاچ‌پد آن نیز بسیار سریع و دقیق عمل می‌کند، همچنین پشتیبانی از S Pen و تمامی ویژگی‌های Air Command سامسونگ امتیازی بزرگ برای این تبلت محسوب می‌شود.

در هنگام استفاده از هر دو مدل این تبلت با ویندوز 10، با هیچگونه کندی مواجه نشدیم البته فرصت کافی جهت استفاده از تبلت‌ها برای اجرای وظایف نرمال را نیز نداشتیم. گلکسی بوک‌ها کمی از حد معمول بزرگتر هستند و همچنین برای ثبت تصاویر و ویدئوها کمی سنگین هستند اما با این وجود افزایش کیفیت دوربین‌ها را بایستی به فال نیک بگیریم.

یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی بوک، Samsung Flow است. اگر از گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کنید، می‌توانید از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل صفحه‌ی گلکسی بوک و پاسخ‌دهی به پیامک‌ها و تماس‌ها بر روی تبلت بهره ببرید.

آیا گلکسی بوک‌ از سرفیس پرو بهتر است؟ پاسخ به این سوال فعلا کار آسانی نیست، اما شک نداریم که گلکسی بوک‌ها دستگاه‌های قدرتمندی هستند، علی‌الخصوص مدل بزرگتر با پردازشگر Core i5. در آینده منتظر مقایسه ما بین سرفیس پرو و گلکسی بوک باشید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا