تکنولوژی

کافه بازار تنها محصول ایرانی در کنگره جهانی موبایل

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ که مهم‌ترین رویداد صنعت موبایل دنیا به شمار می رود، کافه بازار به عنوان تنها محصول ایرانی حضور دارد.

این کنگره که همچون هر سال در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، نام‌های معتبر صنعت موبایل و تولید محتوا در سطح جهانی را کنار هم جمع می کند تا آنها ضمن عرضه تازه‌ترین دستاوردهای خود، توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذارند.

کافه بازار یک فروشگاه اپلیکیشن ایرانی است که در حال حاضر محصولات ۲۱ هزار توسعه‌دهنده ایرانی را برای کاربران فارسی‌زبان عرضه می‌کند و بنا بر آمار، تعداد کاربرانش تا پایان بهمن ماه امسال از مرز ۳۲ میلیون نفر گذشته است.

ایمان محمدی، مدیر توسعه تجاری کافه‌بازار، می‌گوید کافه‌بازار که به‌رغم تحریم‌های این سالها، صرفا با تکیه بر توانمندی‌های نخبگان داخل ایران به رشد چشمگیری رسیده، اکنون در کنگره جهانی موبایل، در کنار شرکت‌های برتر دنیا حضور یافته تا توانایی‌های علمی و فناوری بومی و ظرفیت‌های کشور را در سطح بین‌المللی معرفی کند.

به گفته ایمان محمدی، کافه‌بازار با حضور در این نمایشگاه همچنین در پی یافتن راه‌هایی برای توسعه کسب و کار خود و شناساندن کافه بازار به طیف وسیع‌تری از مخاطبان خواهد بود.

بر اساس آمارها، در حال حاضر حدود یک و نیم درصد از کاربران کافه بازار خارج از ایران هستند.

ایمان محمدی با اشاره به در دسترس بودن شماری از محصولات کافه بازار در کشورهای منطقه به‌ویژه افغانستان، و آغاز رسمی فعالیت‌های صادراتی این مجموعه در سال ۹۵، تقویت زیرساخت و افزایش ظرفیت صادرات محتوا را از جمله اهداف شرکت در این نمایشگاه می داند: «کافه بازار امیدوار است حضور در بزرگ ترین نمایشگاه جهانی صنعت موبایل، به ایجاد فرصت‌های تازه‌‌ای در این زمینه و رشد تولیدکنندگان داخلی محتوا منجر شود.»

کافه‌بازار سال گذشته نیز،‌ با وجود بهبود شرایط بین‌المللی و تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در ایران، برای شرکت در کنگره جهانی موبایل اقدام کرده بود که به طور غیرمنتظره و یک‌طرفه، قرارداد حضور این مجموعه با استناد به تحریم‌های امریکا ملغی شد و با پیگیری‌های صورت گرفته از طرق مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، اختصاص غرفه با تأخیر بسیار و در لحظه آخر صورت گرفت و امکان حضور پرسنل مجموعه فراهم نشد.

کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ از امروز دوشنبه ۹ اسفند ( ۲۷ فوریه) تا پنجشنبه ۱۲ اسفند (۲ مارس) در شهر بارسلون برگزار می شود.

 

منبع : روابط عمومی کافه بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا