تکنولوژی

خداحافظی بلک‌بری با بازار موبایل

تمام دنیا می ‌دانند: بلک بری، که روزی در دنیای گوشی‌های هوشمند پادشاهی می‌کرد، این روزها اوضاع خوبی ندارد. گزارشی توسط شرکت تحقیقاتی Gartner منتشر شده است که بیشتر اطلاعات آماری این شرکت را اعلام کرده است. این گزارش اعلام می‌کند که در 4 ماهه آخر سال 2016، سهم بازار گوشی‌های هوشمند شرکت بلک بری ، برای اولین بار در تاریخ این شرکت به 0 درصد رسید.

در ادامه گزارش آمده است، ، سیستم عامل اندروید با 81.7 درصد، همچنان در صدر جدول محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها در دنیاست. که این موفقیت را مدیون تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی ارزان قیمت در بازار است.سیستم عامل IOS ، 17.9 درصد و ویندوز فون 0.3 درصد از سهام این بازار را در دست دارند . سهام بازار شرکت بلک بری در سال 2015، 0.2 درصد بود که امسال کاهش یافته و به 0 درصد رسید.

در سال 2007، شرکت بلک بری حدود 10 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده بود که در 4 ماهه اول سال 2009 این رقم به 20 درصد افزایش پیدا کرد و از سال 2010 به بعد روند نزولی پیدا کرد.

لازم به ذکر است که این اعداد و ارقام صرفا مربوط به دستگاه‌های برند بلک بری است که همراه با سیستم عامل اختصاصی بلک بری کار می‌کنند. این شرکت در 4 ماه اخر سال 2016، نزدیک به 207 هزار و 900 دستگاه با سیستم عامل بلک بری فروخت و آمار فروش گوشی‌های اندرویدی این برند، داخل آمار منتشر شده مربوط به سیستم عامل اندروید در نظر گرفته شده است.

برای انتشار خبر میزان دقیق فروش  گوشی‌های اندرویدی بلک بری، باید منتظر اعلام این شرکت باشیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا