تکنولوژی

با ۴۰۰ هزاردلار صاحب خودروی پرنده شوید

برای سالها پدرانمان هنگامی که خودرو در ترافیک گیر می‌کرد بچه‌هایشان را با فیچر خیالی دنده هوایی سرگرم می‌کردند اما ماشینی که بتواند پرواز کند حالا به حقیقت پیوسته است. شرکت آلمانی PAL-V تا سال دیگر، سفارشات خودروی پرنده Liberty را تحویل می‌دهد و مشتریان علاقه مند به این نوع از خودرو همین حالا می‌توانند این وسیله نقلیه را پیش خرید کنند.

این خودروی پرنده دو موتور دارد که یکی از آنها مخصوص رانندگی به روی زمین و یکی برای پرواز در آسمان طراحی شده‌اند. همچنین این خودرو مجهز به صندلی برای دو سرنشین است .Liberty همچنین وزنی معادل 1413 پوند و مخزن سوختی 26.4 گالون گازوئیل دارد .

شرکت PAL-V در مورد جزئیات انتقال قدرت خوردوی Liberty حرف زیادی نزده است اما در ادامه به اطلاعاتی که تا کنون درباره این خودرو منتشر شده است می‌پردازیم:

هردو موتور این خودرو توسط شرکت اتریشی سازنده موتورهای هواپیمایی Rotax ، ساخته شده‌اند که حداکثر سرعتی تا سقف 62 مایل در ساعت خواهند داشت و همچنین سرعت 0 تا  62 مایل در ساعت را تنها در 9 ثانیه پر می‌کنند.

PAL-V اعلام کرده است که تغییر به حالت پرواز، بین 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد و فرآیند تغییر به این حالت، توسط سیستم تبدیل نیمه اتوماتیک این خودرو انجام می‌پذیرد و راننده یا خلبان می‌تواند تیغه روتور، پروانه و یا دم خودرو را به صورت دستی تنظیم کند.

با انتخاب تغییر حالت پرواز از یک خودرو به یک هواپیما، Liberty با 13.1 فوت طول و قد 5.4 فوت به یک ماشین پرنده با 20.1 فوت طول و 10.5 فوت قد تبدیل می‌شود. در زمان پرواز، موتور دوم این وسیله نیرویی معادل 200 اسب بخار تولید می کند و حداکثر سرعت 112 مایل در ساعت خواهد داشت. حداکثر ارتفاعی که این خودرو در حالت پرواز می‌تواند داشته باشد نیز 11.480 فیت است.

البته لازم به ذکر است که هرکسی فعلا نمی‌تواند این خودرو را هدایت کند. PAL-V اعلام کرده است که راننده Liberty  باید هم گواهینامه رانندگی به روی زمین و هم تصدیق خلبانی داشته باشد تا بتواند از هر دو حالت این وسیله استفاده کند. علاوه بر این ،خلبان باید هر 10 تا 15 دقیقه، گزارش موقعیت خود را به مرکز پرواز ارسال کند. از آنجاییکه ما در قرن 21 به سر می‌بریم،این شرکت یک برنامه نیز برای صاحبان LiBERTY طراحی کرده است تا بتوانند از مدت زمانی که با استفاده از حالت پروازی در مقایسه با رانندگی به روی زمین صرفه جویی کرده‌اند، آگاه شوند. 

قیمت خودروی Liberty از مبلغ 399 هزار دلار آغاز می‌شود و مشتریان علاقه‌مند می توانند با پرداخت 200 هزار دلار اضافه،  نسخه Pioneer این خودرو را خریداری کنند.در هر دو مدل Sport و Pioneer  این خودرو، شخص باید دوره‌های آشنایی و آموزشی استفاده از خودرویLiberty را بگذراند.

افرادی که علاقه مندد خودرو/هواپیما Liberty  را داشته باشند، می‌بایست هنگام پیش خرید، چک سپرده غیر قابل استرداد به مبلغ 25 هزار دلار برای نسخه Pioneer و مبلغ 10 هزار دلار برای نسخه Sport، به این شرکت بپردازند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا