تکنولوژی

رونمایی از Cassie ربات‌های شبیه شترمرغ+ویدیو

در دنیایی که مهندسان تلاش می‌کنند تا حمل محصولات را از طریق پهبادها و ربات‌های چرخ‌دار انجام دهند، یک شرکت معتقد است که راه دیگری نیز وجود دارد: ربات‌های با شکل و شمایل پرنده‌های بدون قابلیت پرواز.

استارت آپ Agility Robotics که از دستاوردهای دانشگاه Oregon State محسوب می‌شود، امروز از ربات دارای دو پا و ظاهری شبیه شترمرغ به نام Cassie رونمایی کرد. Damion Shelton مدیر عامل این استارت آپ در مصاحبه با Quartz  گفت:” شترمرغ‌ها انگیزه اصلی ما در انجام این پروژه بودند.”

راه رفتن عجیب غریب Cassie  مطمئنا مشکلات همیشگی ربات‌های دو پا را مطرح می‌کند: در موقعیت‌های مشکل این نوع ربات‌ها مانند درختان بریده شده به زمین می‌خورند. اما شرکت Agility Robotics قصد دارد با تبدیل Cassie به رباتی که بتواند قدم‌هایش را با شباهت بیشتری به انسان‌ها بردارد، معزل ربات‌های دو پا را برطرف کند.

پاهای این ربات بخش ابتدایی کار هستند. قرار است این ربات در پایان مجهز به دست و سنسورهایی جهت تعامل بهتر با دنیا و سرپا ایستادن در صورت سقوط خواهند شد. نسل Cassie با اضافه شدن تنه و دیگر بخش‌های بدن که از ترسناک بودن آن کمی می‌کاهد، می‌تواند در تحویل کالا، ماموریت‌های تحقیقی و نجات و حتی اندام مصنوعی به کار گرفته شود. طبق گفته‌های Shelton، شرکت Agility می‌خواهد Cassie به عنوان معیار در بخش دستگاه‌های دارای پا باشد.

شرکت Agility سال آینده را صرف ارسال Cassie  به سازمان‌های آکادمیک و تحقیقی خواهد کرد. شرکت مایل است که خدمات تجاری را در سریعترین زمان ممکن فراهم سازد. Shelton امیدوار است که بتوان Cassie را تا پایان سال 2017 به شرکت‌هایی که به خدمات نظرسنجی با استفاده از ربات‌های غیر مستقل نیاز دارند، بفروشند.

تا کنون، ماجراجوییهای Cassie در بخش راه رفتن بوده است. در طول آزمایشات در دانشگاه Oregan، گفته می‌شود که رهگذران از دیدن ربات ترسی نداشتند چون شیوه راه رفتن ربات بسیار شبیه به گونه واقعی شترمرغ‌ها است، به همین دلیل افراد رهگذر به آن خیره نمی‌شدند. در مورد اینکه آیا امکان سرقت از این ربات‌ها یا مورد حمله قرار گرفتن آنها جود دارد، سوالاتی مطرح کردیم و Shelton در پاسخ اشاره داشت که ابتدا یک دورآزمایشی انجام خواهد گرفت.در موارد حمل کالاهای به خصوص، شاید پهبادها کاربردی‌تر به نظر می‌آیند اما Shelton  معتقد است به دلیل وجود دنیایی که انسان‌ها در شکل‌گیری آن نقش به سزایی داشته‌اند، ربات‌های مشابه به انسان‌ها برای تعامل با چنین دنیایی مناسب‌تر خواهند بود.

Shelton  پیش‌بینی‌های بسیار گسترده‌تری هم در این بخش کرده است، مثلا خودروهای اتوماتیکی که محموله را انتقال می‌دهند سپس ربات‌ها آن را تا جلوی درب منزل حمل می‌کنند. اما بعید می‌داند چنین ربات‌هایی در آینده نزدیک بتوانند جایگزین رانندگان شرکت‌های FedEx یا UPS بشوند. او میگوید افراد در آینده تنها نقش مامورین خدمات مشتریان را ایفا خواهند کرد و ربات‌ها زحمت حمل محموله را خواهند کشید. بهترین راه حمل محموله نیز استفاده از پاهایمان است، به همان روشی که Cassie آن را انجام می‌دهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا