تکنولوژی

سبقت اپل از سامسونگ در فروش اسمارت‌فون

طبق آمار منتشر شده از شرکت Strategy Analytics و بنا به گزارش مالی اپل در روز گذشته، شرکت اپل در سه ماهه اخر سال 2016 با فروش 78.3 میلیون دستگاه آیفون، به رتبه اول در فروش اسمارت‌فون‌ها صعود کرده است.

طبق گفته این شرکت، اپل با رشد 3 درصدی در فروش آیفون‌ در سه ماهه پایانی 2016، موفق به کسب 17.8% از سهم بازار در بخش اسمارت‌فون شده و توانسته از شرکت سامسونگ با 17.7% سهم، سبقت بگیرد. اپل در همین دوره در سال 2015، توانسته بود 18.6% از سهم بازار را کسب کند البته سامسونگ نیز با نزول از 20.2% در سال 2015 به این مکان دوم تنزل پیدا کرده است.

Neil Mawston از تحلیلگران شرکت Strategy Analytics در این باره گفته که این آمار بهترین رکورد اپل در سال 2016 بوده و یکی از دلایل این پیشرفت، شکست سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2016 و در پی جمع آوری سراسری گوشی‌های نوت 7 پس از گزارشات آتش سوزی این گوشی و ممنوعیت ورود آن به داخل هواپیماها بوده است.

خبر خوب برای اپل در این بخش از صنعت اینکه رشد 3 این شرکت، سریعترین نرخ رشد در طی سال 2016 بوده است.

برندهای چینی که سال گذشته پیشرفت خوبی در بازار اسمارت‌فون‌ها داشتند، امسال و در این رده‌بندی نیز بزرگترین جهش‌ها را به خود اختصاص داده اند. شرکت خصوصی هوآوی که در سه ماهه اخر سال 2015 به فروش 32.6 میلیون دستگاه و 8.1% از سهم بازار دست پیدا کرده بود در مدت مشابه در سال 2016 با فروش 44.9 میلیون دستگاه و کسب 10.2% از بازار، رده سوم را به دست آورد.

Woody Oh از محققان شرکت Strategy Analytics، رشد شرکت هواوی را بسیار چشمگیر می‌داند و عنوان کرده که شرکت هواوی در کشور خود با حریفانی مانند OPPO رقابتی تنگاتنگی دارد اما به لطف طراحی بهترو بازاریابی ماهرانه‌،   گسترش محصولات این شرکت در دیگر کشورها از جمله اروپای غربی با شتاب بیشتری همراه شده است.

 شرکت OPPO نیز با فروش 29.5 میلیون دستگاه و سهم 6.7 درصدی به رده چهارم رسیده است. این شرکت در مدت مشابه در سال 2015 با فروش 14.8 میلیون دستگاه، تنها 3.7% از سهم بازار را در اختیار داشت.

شرکت Vivo که در سه ماهه چهارم سال 2015 حدود 13.3 میلیون دستگاه را به فروش رسانده بود و3.3 % از سهم بازار را در اختیار داشت، در ربع چهارم 2016 توانست با فروش 25.6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب 5.8% از سهم بازار مقام پنجم را به خود اختصاص دهد.

Linda Sui در رباطه با شرکت‌های OPPO و Vivo اینگونه توضیح داده:

شرکت OPPO با ارئه گوشی‌های اندرویدی محبوبی مانند R9 رشد چشمگیری در بازار چین داشته است. چالش پیش روی این شرکت در سال 2017، گسترش بازار محصولات این شرکت به خارج از چین و ورود به کشورهایی مانند هند و نیجریه است. شرکت Vivo نیز با کسب حدود 6 درصد از سهم بازار توانست جایگاه پنجمی خود را در پایان سال 2016 حفظ کند. Vivo نیز همانند رقیب خود، محبوبیت زیادی در بین خریداران چینی دارد و با رونمایی از اسمارت‌فون‌های پیشرفته از حمله X9 و مدل V5 با دوربین 20 مگاپیکسلی، به افزایش سطح کیفیت محصولات خود ادامه خواهد داد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا