تکنولوژی

واعظی : آمریکا نخبگان ایرانی را از دست می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی با اشاره به دستور جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قوانین جلوگیری از ورود مهاجران ایرانی به این کشور تاکید کرد: این موضوع خسارت جدی به کشور آمریکا می زند و آنچه که در بیانیه شرکت های بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت است نیز گویای این موضوع است؛ چراکه آنها بهتر می فهمند که با این سیاست بسیاری از نخبگان ایرانی را از دست می دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از نخبگان ایرانی در این شرکت های مهم سمت های بسیار مهم داشته و کار می کنند که ما با آغوش باز برای این فرزندان آب و خاک جا داریم و هم اکنون نیز شاهد افزایش آمار مهاجرت معکوس به ایران هستیم.

واعظی تاکید کرد: دولت، دانشگاه ها و تمامی شرکت ها باید برای کسانی که در کشور آمریکا فارغ التحصیل شده و کار می کرده اند برای بازگشت به ایران جا داشته باشند. البته ما هیچ وقت نخواسته ایم که جوانان ایران را مجبور به بازگشت کنیم، اما تاکید داریم که اینها باید محترمانه زندگی کنند و جایگاهشان در هر جایی که هستند حفظ شود.

وزیر ارتباطات افزود: باید فضایی را به وجود آوریم که این جوانان عضو هیات علمی شوند، مجوز شرکت دانش بنیان بگیرند و سیاست‌های روشنی برای استقبال از آنها داشته باشیم تا احساس نکنند که اینجا با مشکلی مواجه می شوند.

منبع : خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا