تکنولوژی

چرا کاربران می‌خواهند اوبر را حذف کنند؟

مدیران شرکت Uber همزمان با قانون جدید محدودیت مهاجران در طوفان سیاسی پیچیده‌ای گرفتار شده‌اند. 

همه چیز از روز شنبه و زمانی که اتحادیه تاکسیرانی نیویورک خدمات خود را در فرودگاه جان اف کندی به مدت یک ساعت متوقف کرد آغاز شد، به این دلیل که صدها نفر برای اعتراض به دستور اخیر ترامپ جهت جلوگیری از ورود مسلمانان هفت کشور دنیا به ایالات متحده به مدت 90 روز، به این فرودگاه هجوم آورده بودند.

از ساعت 6 تا 7 صبح خدمات تاکسی رانی به حالت تعلیق در آمد چراکه رانندگان هم می‌خواستند همبستگی خود را با معترضین به دستور غیر انسانی و خلاف قانون اساسی اعلام ‌کنند.

اما ساعتی بعد، شرکت Uber در توییتی اعلام کرد که افزایش تعرفه جدید تاکسی‌ها در این فرودگاه فعلا اعمال نخواهد شد و این یعنی اوبر آماده خدمات رسانی در آن زمان است. خیلی از افراد این اقدام شرکت Uber را اقدامی جهت شکستن اعتصاب تاکسی‌های نیویورک تلقی کردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز این تصمیم شرکت را با استفاده از هشتگ DeleteUber# محکوم کرده و مدعی شدند که این شرکت خدمات مسافربری قصد سؤاستفاده از وضعیت کنونی را دارد.

Roger Stone، کارشناس سیاسی و حامی ترامپ  در توییت خود این شرکت را به خاطر این اقدام مورد تقدیر قرار داد و این درحالی بود که اکثر کاربران اسکرین شات‌هایی از پاک کردن اکانت خود در اپلیکیشن Uber را در توییتر منتشر و دوستان خود را به انجام این کار دعوت می‌کردند.

یکی از کاربران نوشت: “خداحافظ Uber و دوستی که بعدها خواهی فهمید از چه دیکتاتور ظالمی حمایت می‌کند…”

شرکت Uber به سرعت اعلام کرد که شرکت به هیچ عنوان قصد کمرنگ کردن اعتراضات را نداشته و به اظهارات مدیر عامل این شرکت نیز اشاره داشت و یادآور شد که ده‌ها نفر از کارکنان Uber نیز تحت تاثیر این قوانین جدید قرار گرفته و شرکت مصمم است تا زیان‌های وارد شده به این افراد در سه ماه آینده جبران کند. Kalanick مدیر عامل شرکت Uber که قصد شرکت در جلسه هیئت مشاورین تجاری با حضور دونالد ترامپ را دارد، گفته که روز جمعه این مسئله را به طور جدی با ترامپ مطرح خواهد کرد.

Kalanick، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و Indra Nooyi مدیرعامل شرکت پپسی به دلیل پیوستن به هیئت مشورتی اقتصادی 18 نفره ترامپ نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. معترضین در روز آغاز به کار دونالد ترامپ، در مقابل ساختمان شرکت Uber تظاهرات کرده و آن را محاصره کردند. اما مدیرعامل شرکت در بیانیه خود در روز شنبه از جایگاه خود در هیئت مدیره دفاع کرد.

در بیانیه Kalanick آمده: ” از مان پیدایش Uber، همواره ملزم به همکاری با دولت و سیاستمداران تمامی جناح‌ها در تمام شهرها و ایالت‌های مختلف بوده‌ایم البته در بضی از زمینه‌ها با تعدادی از آنها مخالفت‌هایی نیز داشته‌ایم. در بعضی موارد برای پیشبرد اهداف و پیشرفت، مجبور به ایستادگی و مقاومت بوده بوده‌ایم، در بقیه موارد نیز از دریچه بحث و مذاکره به  تغییرات مورد نظرمان دست پیدا کرده‌ایم.”

در حالی که Uber با واکنش شدید رسانه‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد، کاربران فیسبوک و توییتر به شرکت رقیب یعنی Lyft روی آوردند و بسیاری این شرکت را به دلیل صراحت در محکوم کردن تصمیم جدید دونالد ترامپ و اهدای 1 میلیون دلار به انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا، مورد ستایش قرار دادند.

John Zimmer و Logan Green مؤسسین شرکت Lyft در بیانیه‌ای با عنوان “دفاع از ارزش‌هایمان” اعلام کردند: ” منع عده‌ای از مردم با مذهب، دین، نژاد، هویت، جنسیت یا قومیت به خصوص برای ورود به ایالات متحده، خلاف ارزش‌های شرکت Lyft و ملت آمریکا است. با قدرت تمام در مقابل این اقدامات ایستادگی می‌کنیم و در هرگز مقابل مسائلی که ارزش‌های جامعه را تهدید می‌کنند سکوت نخواهیم کرد.”

شرکت Uber در بیانیه‌ای دیگر در روز یکشنبه اقدامات شرکت جهت حمایت از رانندگان دارای ملیت یکی از هفت کشور منع شده از ورود به به آمریکا را اعلام کرد که شامل صندوق حمایت قانونی به ارزش 3 میلیون دلار و حمایت بی وقفه از رانندگان دارای ملیت ایرانی، عراقی، سوری، لیبی، سومالی، سودانی و یمنی که در آمریکا زندگی می‌کنند، می‌شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا