تکنولوژی

محدودیت Gmail برای ارسال فایلهای جاوااسکریپت

شرکت گوگل به دلایل امنیتی مدتهاست اجازه ارسال هر نوع فایلی را با جیمیل نمیدهد از جمله فایلهایی با پسوند exe ، .bat و غیره که JavaScript هم به زودی به این لیست اضافه خواهد شد.  

دلیل ایجاد این محدودیت‌ها توسط گوگل ، بالا بردن امنیت کاربران در مقابل حملات احتمالی ویروسی اعلام شده است. این شرکت گوگل در وبلاگ رسمی خود در این باره اعلام کرد:

” ارسال برخی از فایل‌ها توسط جیمیل در حال حاضر به دلایل امنیتی ممنوع است ( مثلا با پسوند exe – msc و bat ) . از تاریخ  13 فوریه ( ۲۵ بهمن ماه )  به بعد نیز نوع جدیدی از فایل‌ها تحت عنوان .js به این لیست ممنوعه اضافه می‌شود و هنگام اضافه کردن چنین فایل‌هایی به ایمیل، پیغام هشداری برای کاربر نمایش داده می‌شود که دلیل این ممنوعیت را توضیح می‌دهد. اگر بعد از 13 فوریه بخواهید ایمیلی به همراه فایل Javascript ارسال کنید، با پیغام بلوکه شدن ایمیلی که قصد ارسال آن را داشتید مواجه خواهید شد. “

چنانچه قصد داشته باشید با هدف موجه یک فایل جاوا را ارسال کنید، می‌توانید از گوگل درایو، حافظه ابری گوگل و یا دیگر راه کارها برای به اشتراک گذاری فایل خود استفاده کنید که در پست وبلاگ گوگل به آن پرداخته شده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا