تکنولوژی

بررسی تسلا مدل P100D

وقتی که سوار خودرویی مانند Tesla Model P100D می‌شوید، قطعا مثل کودکی که اسباب بازی جدید هدیه می‌گیرد هیجان زده می‌شوید و دلتان می‌خواهد به همه دنیا اعلام کنید خودروی شما سرعت 0 تا 100 را فقط در 2.5 ثانیه پر می‌کند. اما برای خیلی‌ها رسیدن به چنین سرعتی طی چنین زمان کوتاهی عملا غیر قابل درک است زیرا هیچ مبنای قیاسی تا کنون نداشته‌اند و فقط باید تجربه کنند تا معنی آن را بفهمند. این افراد باید داخل این خودرو بنشینند و شتاب خودرو را هنگام حرکت با تمام اعضای خود حس کنند. آن زمان است که از شدت هیجان یا می‌خندند و یا از شدت ترس میخکوب می‌شوند.

رسیدن به چنین سرعتی در این زمان کم واقعا باور نکردنی است اما این فقط یک قسمت از جادوی P100D است. در نقاط شهری که تراکم بیشتری وجود دارد مانند شهر سانفرانسیسکو، موقعیت‌های زیادی برای تجربه‌ای مشابه  برنامه Top Gear وجود ندارد و رانندگی با چنین خودرویی می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارهای ممکن باشد.

Model S یک خودروی لوکس فوق‌العاده است که قابلیت‌هایی مشابه خودروهای اصیل آلمانی دارد. تکنولوژی اتوپایلوت خوروهای تسلا را فقط باید در بزرگراه‌ها امتحان کنید. اتوپایلوت یا رانندگی خودکار، استرس حین رانندگی را تا حد زیادی کم می‌کند و همچنین خطر تصادف را نیز کاهش می‌دهد.

آخرین نسخه نرم افزار اتوپایلوت، برای حرکت در بزرگراه محدودیت سرعت قرار می‌دهد و از این به بعد در یک اتوبان 4 لاینه کوچک که دوسمت آن از هم جدا نشده‌اند نمی‌توان از اتوپایلوت سرعتی بیش از سرعت مجاز خواست. این آپدیت نشان می‌دهد که شرکت‌های سازنده بیش از هرچیزی به امنیت ما اهمیت می‌دهند و این بسیار دلگرم کننده است.

به جز آپدیت محدودیت سرعت، دیگر قابلیت‌های Model S همانند Model X این شرکت است. صفحه نمایش بزرگ لمسی 17 اینچی که از طریق آن به راحتی می‌توان همه چیز خودرو را کنترل کرد. برخی از قابلیت‌ها مانند پخش موسیقی و دستورهای صوتی را می‌توان از طریق دستی نیز نجام داد. شرکت تسلا به خلاقیت و نوآوری و همینطور سرعت مشهور است. خودرو برای 5 سرنشین طراحی شده است و صندلی‌های چرمی و راحت و صندوق عقب جاداری دارد.

خودروی Model S P100D در حقیقت سه ماشین است: اول، خودروی تکنولوژیک فوق العاده که با هر بار شارژ مسافتی معادل 315 مایل یعنی حدود 506 کیلومتر را می پیماید و همینطور برای رانندگی در نقاط شلوغ و پر ترافیک نیز کاربردی است. دوم، یک سوپر خودروی اسپرت استثنائی که در چشم برهم‌زدنی سرعت می‌گیرد و سوم، یک خودروی لوکس که در جاده‌ها، راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. مسلما جمع کردن قابلیت‌های سه خودروی متفاوت در یک خودرو، ارزان نخواهد بود. قیمت این خودرو از 134 هزار دلار شروع می‌شود و رقمی نیست که همه توان پرداخت آن را داشته باشند اما تسلا قول داده که مدل های ارزان قیمت‌تری نیز به زودی روانه بازار کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫629 دیدگاه ها

  1. 
    عبد تا بوسیله اوضاع پیغام
    به این تزیین در اینترنت نخوانده
    بودم بسیار جذاب و تمام بود و مقاله جالب شما از باب هنگفت از ویزیت کنندگان اینترنت رخیص است

  2. در صورتیکه قصد سفر در نوروز رو دارید و می خواهید بلیط چارتری رزرو کنید من از سایت علی بابا گرفتم
    خیلی خیلی عالی بود
    از خرید تا پشتیبانی لحظه ایشون

  3. این مدل خودرو تسلا بسیار عالی است
    اما اگر میخواهید با قطار به استانبول بروید به نکات زیر توجه کنید :
    سفر به استانبول با قطار
    اگر ماشین شخصی ندارید و یا اصلا حوصله رانندگی ندارید، سوار یک قطار شوید و ۷۰ ساعت بعد در ترکیه پیاده شوید. چطور؟ خب برای این کار دو راه پیش روی شماست:

    قطار تبریز وان
    قطار تهران آنکارا

  4. قطار در ذهن بسیاری از مسافران از گزینه‌های امن و راحت سفر است. با این‌حال بسیاری از مسافران ایرانی از گوناگونی و تنوع قطارهای مسافری و خدمات‌شان خبر ندارند، حتی بسیاری از مسافرها نمی‌دانند به غیر از شرکت رجا، دیگر شرکت‌های خصوصی هم با انواع قطارهای یک تا سه‌ستاره مسافران را در مسیرهای ریلی کشور جابه‌جا می‌کنند. در راستای گسترش خدمات مسافرتی ریلی در کشور، قطار ۵ ستاره‌ فدک در آذرماه ۱۳۹۴ در مسیر تهران ـ مشهد راه‌اندازی شد و مدتی بعد، قطار لوکس پنج ستاره‌ی فدک جابه‌جایی مسافران را در مسیر تهران ـ شیراز آغاز کرد.

  5. معنای مطلب ی این یادداشت از نظر کثرت از افراد ارزان قیمت
    و کامل نیست ولی فدایی از مطالب
    کارخانه ها و بلاگ ها پیرامون این مطلب در وب وجود دارند که می توان
    از آنها استفاده بهتری داشت

  6. EASILY buy a laptop in the U.S. does it work in NORWAY?
    WiFi, NORWAY? Yes it should work with no issue. WiFi on th 2.4GHz is put into 14 channels of which
    most counties use 1-11 stations. In case you are experiencing interference it is possible to change channels.
    Channels 1 6 11 don’t have overlapping frequencies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا