تکنولوژی

حرکت دست روباتیک با فرمان‌های عصبی+ویدئو

خیلی از ما شاید اعضای مصنوعی رباتیک که با پالس‌های الکتریکی فرستاده شده از مرکز اعصاب فرد حرکت می‌کنند را دیده باشیم. اما این محصولات که ترکیبی از تکنولوژی و علم مکانیک هستند چگونه عمل می کنند؟

به طور ساده می‌توانیم بگویید این وسیله دستورهایی که از مرکز عصبی شخص فرستاده می‌شوند را دریافت می کند(درست مانند یک سیم) و به عضو مصنوعی ارسال می‌کند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه Cornell University، شیوه جدیدی برای توضیح این مسئله انتخاب کردند. آنها با ساخت یک رابط و نصب الکترود به روی ساعد خود تلاش کردند یک دست رباتیک را با استفاده از سیگنال‌هایارسال شده توسط الکترودهای نصب شده کنترل کنند.

این رابط  باید سیگنال‌های ضعیفی که الکترودها می‌فرستند را دریافت می‌کرد که خود چالش بزرگی بود. حتی با استفاده از یک رابط قوی‌تر، باید نرم افزار تشخیص حرکت را ارتقا می‌دادند تا حرکت‌های جداگانه انگشتان را از هم تشخیص دهد و بالاخره توانستند هر دستور عصبی که از ماهیچه‌های دست ارسال می‌شود را شناسایی کرده و به صورت جدول و گراف نشان دهند. در زیر ویدئویی از موفق آمیزترین نسخه آزمایش این تیم که در محیطی کم سرو صدا انجام شده مشاهده میکنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا