تکنولوژی

ویکی‌پدیا آمار صفحات ویرایش‌شده در 2016 را منتشر شد

ویکی‌پدیا به عنوان بزرگترین دایره‌المعارف آنلاین جهان لیست صفحاتی را که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیشترین تعداد ویرایش را به خود اختصاص دادند منتشر کرد. در این میان مرگ افراد مشهور عنوان اصلی صفحاتی بود که بیش از بقیه ویرایش شدند.

به گزارش همکارا‌ن‌سیستم، صفحه «مرگ در سال ۲۰۱۶» با ۱۸۲۳۰ بار ویرایش عنوان نخست این لیست را به خود اختصاص داد. این صفحه ویرایش‌های شخصی مربوط به مرگ افراد بزرگ را شامل می‌شد.

با این حال، صفحه‌ای که در آن رکورد بیشترین تعداد ویرایش‌های شخصی به ثبت رسید مربوط به «وینسنت ون گوگ» بود. چهار نفر از ویراستاران برتر ویکی‌پدیا طی سال گذشته تصمیم گرفتند زمان زیادی را به این مسئله اختصاص دهند تا همه چیز در مورد این نقاش معروف به صورت یکجا نگاشته شود.

یکی از ویراستاران که با نام «مدرنیست» معرفی می‌شود توضیح داد ونگوگ «یک هنرمند بزرگ بوده که برای دهه‌های طولانی ناشناخته بوده است و در مورد او سوءتعبیر، تفسیر، مطالعه، بازنگری و … زیاد صورت گرفته است تا ماهیت واقعی این نقاش مشخص شود».

صفحه‌ای که در آخرین ماه از سال ۲۰۱۶ میلادی بیشترین تعداد ویرایش را به خود اختصاص داد Bigg Boss ۱۰ بود که این اصلاح هندی به معنی «برادر بزرگتر» مورد استفاده قرار می‌گیرد. در رتبه بعدی صفحه «سایت‌های اینترنتی اخبار جعلی» قرار داشت که بسیار مورد ویرایش قرار گرفت.

مقاله‌ای که بیش از همه در یک سال گذشته ویرایش شد، به صفحه «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا و مسابقات کشتی WWE مربوط می‌شد که هر کدام از آنها ۴۳ هزار بار ویرایش شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا