تکنولوژی

صفحه‌نمایش آیفون 8 ساخت سامسونگ خواهد بود

جدیدترین گزارشات حاکی از این است که صفحه نمایش OLED استفاده شده در آیفون‌های سال آینده، از نوع خمیده خواهد بود. همه می‌دانیم که سال آینده آیفون 8 رونمایی خواهد شد و همچنین اپل دهمین سالگرد تولید اولین آیفون را جشن خواهد گرفت. طبیعتا طرفداران، منتقدین و همه‌ی مردم انتظار محصولی بزرگی را از اپل در سال جدید دارند. در حالی که شایعات و گمانه زنی‌ها هر روز هیجان این قضیه را بیشتر می‌کند،  هفته گذشته اخبارهای جدید بازار شایعات و اخبار درباره این آیفون را داغ‌تر کرد.

بنا به گزارش منتشر شده از طرف “Korea Herald“: “تمامی مدل‌های صفحه نمایش OLLED ساخته شده برای آیفون 8، به صورت خمیده تولید خواهند شد. از آنجایی که اپل OLEDهای پلاستیکی را از شرکت سامسونک سفارش داده است، ورژن‌های OLED آیفون جدید مجهز به صفحه نمایش خمیده خواهند بود.” یکی از منابع مرتبط با این قضیه گفته: “سامسونگ قادر است جیزی حدود 100 میلیون صفحه نمایش OLED خمیده را برای  شرکت اپل تامین کند.”

لازم به ذکر است که صفحات نمایش OLED پلاستیکی برای پنل‌های خمیده گوشی‌هایی از جمله سامسونگ “Galaxy S7 Edge” استفاده شده است، در حالی که OLEDهای شیشه‌ای برای گوشی‌های تخت و بدون خمیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این وجود، اگر تا به حال با گوشی “Galaxy S7 Edge” کار کرده باشید، احتمال متوجه شده‌اید که لبه‌های صفحه نمایش این گوشی بی نظیر و در عین حال کمی مزاحم است. با این حال گزارش منتشر شده از “Korea Herald” اطلاعات نا مشخص و سردرگمی درباره آن نشان می‌دهد. در گزارش آمده که اپل در حقیقت در حال مبارزه جهت حل این مشکل است، اما احتمال می‌رود از این تکنولوژی در دستگاه‌های جدید خوداستفاده نکند. این منبع در ادامه گفته: ” اسمارت‌فون جدید شرکت اپل احتمالا از تکنولوژی جدیدی استفاده خواهد کرد که در آن کاربر هر طرفی از گوشی را لمس کند، گوشی واکنش نشان خواهد داد. اما ممکن است اپل از این تکنولوژی نیز استفاده نکند”

همانطور که قبلا گفته شده بود، تنها یکی از مدل‌های آیفون 8 از صفحه نمایش OLED بهره می‌گیرد که با توجه به گزارشات منتشر شده احتمال می‌رود از نوع خمیده باشد. دو مدل دیگر این کوشی از صفحه نمایش ال سی  دی تخت ساخت شرکت ال جی و شرکت “JDI” استفاده خواهند کرد.

با این حال ، بد نیست که گزارشات قبلی را به یاد بیاوریم، که نشان می‌داد از آنجایی که تامین  پنل‌های OLED  در سال آینده محدود خواهد بود، استفاده از این پنل‌ها در یکی از مدل‌های سال آینده آیفون بسیار مشکل خواهد بود.

با توجه به گفته‌های”Ming-Chi Kou” تحلیلگر امنیتی “KGI“، انتظار می‌رود هر سه مدل آیفون جدید، در سال 2017 رونمایی شوند. با این وجود، بنا به گزارشات “Wall Street Journal“، تهیه‌ی نمایشگر‌های OLED برای آیفون‌ها اندک خواهد بود و تولید این مدل احتمالا به سال 2017 محدود می‌شود. این گزارش پس از گمانه زنی‌ها درباره اینکه احتمالا صفحه نمایش OLED تنها در یکی از مدل‌های آیفون جدید استفاده خواهد شد، منتشر شده است.

گزارش “Korea Herald” همجنین نشان می‌دهد که طرفیت تولید صفحات نمایش OLED خمیده توسط شرکت سامسونگ برای آیفون جدید عددی بین 70 تا 100 میلیون تخمین زده شده است. این رقم حتی کمتر از نصف میزان فروش سالانه آیفون‌ها برای مدل‌های گذشته است که رقمی حدود 200 میلیون دستگاه در سال است.

با توجه به گزارش “Bloomberg“، از آنجایی که تعداد محدودی تولید کننده در زمینه تامین صفحات نمایش OLED فعالیت می‌کنند، احتمالا ظرفیت تولید کافی برای ساخت صفحات نمایش مورد نظر آیفون  در سال آینده وجود نخواهد داشت، و ممکن است محدودیت‌ها در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا