تکنولوژی

1میلیارد دلار برای انرژی پاک توسط Bill Gates، Jack Ma و John Doerr

بیل گیتس قصد دارد جنبشی در صنعت تکنولوژی را رهبری کند که طی آن قرار است 1 میلیارد دلار سرمایه برای شرکت‌های تولید کننده انرژی پاک جمع شود. این طرح  که توسط 20 سرمایه گذار از جمله بیل گیتس، Jack Ma رئیس هیات مدیره شرکت Alibaba ، Hasso Pattner موسس شرکت SAP و Vinod Khosla پشتیبانی می‌شود روز دوشنبه به طور رسمی اعلام شد. گیتس در مذاکرات پیرامون تغییرات جوی در پاریس اعلام کرد که هدف ایجاد این صندوق ذخیره سرمایه بالا بردن سرعت نوآوری به منظور مبارزه با تغییرات بحرانی آب و هوا است. وی در این نشست عنوان کرد که هدف ایجاد این صندوق پشتیبانی و حمایت از شرکت‌هایی است که بتوانند به نسل بعدی انرژی پاک، مقرون به صرفه و قابل اطمینان عرضه کنند.

“این صندوق به منظور سرمایه گذاری طی زمان 20 سال ایجاد شده و هدف اصلی آن پشتیبانی از شرکت‌های حامی و تولید کننده انرژی پاک و عرضه آینده‌ایی بدون کربن به نسل بعد است.”

یکی از دلایل ایجاد این صندوق ایستادگی در برابر اظهارات و عقاید تند رئیس جمهور منتخب جدید دونالد ترامپ و کابینه وی است که همگی مخالف تولید انرژی پاک هستند و مدعی هستند تغییرات جوی دروغی بیش نیست!

یکی از سردمداران این کابینه Scott Pruitt  است که به عنوان رئیس آژانس حمایت از محیط زیست از طرف ترامپ انتخاب شده است و یکی از طرفداران صنعت سوخت فسیلی است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا