تکنولوژی

سرقت ۱۵ ثانیه‌ای از فروشگاه اپل

بعد از انتشار اخبار اخیر درمورد سرقت محصولات اپل،  شاید وقت آن رسیده که شرکت اپل  فکری به حال امن تر کردن فروشگاه های خود کند.

دپارتمان پلیس شهر سنن فرانسیسکو، عکس‌هایی از دو مورد سرقت از فروشگاه‌های اپل در این شهررا منتشر کرد. این سرقت‌ها پشت سرهم و در دو روز 25 و 29 نوامبر در دو قسمت مختلف در نزدیکی خیابان چستنات این شهر رخ داد.

اولین ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که عاملان این سرقت خیلی جسورانه وارد فروشگاه شده، در عرض 15 ثانیه هر چیزی که دم دستشان بود برداشته و خیلی سریع فرار کردند. در فیلم دوم 4 مرد را میبینیم که دقیقا همین کارها را با سرعتی مشابه در همان فروشگاه انجام می‌دهند.

در هر دومورد ، کارکنان و مشتریان حاضر در فروشگاه حتی متوجه فرار سارقان با دستان پر از وسیله نشدند و شاید هم اهمیت چندانی نداده‌اند. پلیس سن فرانسیسکو امیدوار است با انتشار این فیلم ها بتواند سرنخی در شناسایی این سارقین پیدا کند. طبق گزارش های منتشر شده تا کنون هیچ شخصی در این رابطه دستگیر نشده است.

ماه ژوئن امسال، پلیس نیویورک گزارشی از سرقت از یکی فروشگاه‌های اپل این شهر منتشر کرد. طبق این گزارش، ظاهرا سارقان با پوشیدن لباس‌های مخصوص کارکنان اپل ، خود را یکی از آنها جا زده و اقدام به سرقت محصولات کردند.در ماه اکتبر نیز، سارقانی در شهر Natick موفق شدند محصولات اپل را با ارزش 13000 دلار ر از یکی از فروشگاه‌های ماساچوست سرقت کنند.

در گزارشی دیگر، ظاهرا مردی فرانسوی که مشخص نبود از چه چیزی عصبانی شده جلوی چشمان فروشندگان ، چندید آیفون ، آیپد و مک بوک را در فروشگاهی در مجتمع  Dijon  نابود کرد.

با وجود اینکه سارقان به تازگی علاقه شدید به محصولات شرکت اپل پیدا کرده‌اند، این شرکت نیز بیکار ننشسته و در اقدامی جدید ، به روی تمامی محصولات جدید خود تکنولوژی‌ایی نصب کرده که در صورت دزدیده شدن می‌تواند از دور این دستگاه‌ها را از کار بیندازد و آنها را عملا بی مصرف کند.

مرتبط: 

آیفون را پیدا کنیدحتی اگر خاموش باشد

آیفون سارق خودش را شناسایی می‌کند

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا