تکنولوژی

شاخه سرمایه‌گذاری “BMW” به “سیلیکون ولی” می‌رود

“BMW” قصد دارد قلمرو سرمایه خود را افزایش دهد و بر روی شرکت‌های نوپا که آینده دنیای حمل و نقل را تغییر می‌دهند، سرمایه گذاری کند

“iVentures” به عنوان یک سازمان وابسته به “BMW” در سال 2011 کار خود را با هدف پیشرفت در خدمات خودرویی و خودروهای الکتریکی، آغاز کرد. حال قصد دارد تمرکز خود را بر روی سایر بخش‌هایی که پتانسیل تاثیرگذاری قابل توجهی بر آینده‌ی خودروها را دارند، بگذارد. بخش‌هایی از جمله هوش مصنوعی و خودروهای بدون راننده.

برای تضمین پیشرفت پروژه‌ها در این بخش، “iVentures” بیش از 530 میلیون دلار برای یک دهه آینده سرمایه گذاری انجام خواهد داد و بطور مستقل از شرکت “BMW” به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین این شرکت سرمایه‌گذاری استارتاپی قصد دارد مرکز خود را از نیویورک به “Palo Alto” منتقل کند تا تسلط بیشتری بر روی شرکت‌های تحت سرمایه خود داشته باشد.

این ساختار جدید در راستای افزایش سود‌آوری و دسترسی بیشتر شرکت “BMW” به تکنولوژی‌های روز شکل گرفته است. “Klaus Frohrich” ، یکی از اعضای هیئت مدیره در مصاحبه با “Forbes” گفت: ” باید از قبل سریعتر عمل کنیم و افکارمان را متحول کنیم. به نظرم همه درباره یک چیز صحبت می‌کنند. اما چیزی که می‌گویند برایم اهمیتی ندارد، بلکه نحوه انجام آن برای من مهم است.”

روابط بین این غول خودروسازی و شرکت‌های تحت سرمایه بصورت متقابل خواهد بود. بنابر گفته‌های : Frohrich ” “BMW که امسال جشن صد سالگی خود را برپا کرد، شبکه جهانی و مهارت‌های فنی‌اش را در اختیار قرار می‌دهد و در عین حال، ارتباط با “سیلیکون ولی” ، شرکتBMW  را به یکی از پیشگامان عرصه فناوری خودرو تبدیل خواهد کرد.

“iVenture” با این ایده که پیشرفت‌های عمده صنعت خودروسازی در آینده، از صنایع خارج از صنعت خودروسازی به دست خواهند آمد، در حال گسترش شبکه‌ است. iVenture”” به دنبال دیجیتال سازی سیستم داخلی خودرو و قرار دادن امکاناتی همچون سرویس “Cloud” و واقعیت مجازی در درون خودروها است، بعلاوه‌ی افزایش سطح تجربه کلی مشتریان در رانندگی با خودروهای نسل جدید. ” Frohrich” در ادامه‌ی مصاحبه گفت: ” به زودی به شبکه 5G و هوش مصنوعی برای خودروهای شرکت نیاز خواهیم داشت.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا