تکنولوژی

وب سایت Macy’s در جمعه سیاه از کار افتاد

وبسایت فروشگاه زنجیره‌ای ” Macy’s ” در جمعه سیاه به دلیل ترافیک بالای کاربران با اختلال مواجه شد.

به دلیل ترافیک بیش از حد این سایت در بعد از ظهر جمعه که منجر به مسدود شدن موقتی سایت شد، بسیاری از خریداران با در بسته‌ی سایت مواجه شدند.

پیامی بر روی صفحه نخست این سایت ظاهر می‌شد که به کاربران اعلام می‌کرد برای ورود مجدد به سایت 10 ثانیه منتظر بمانید و دوباره صفحه را بارگذاری کنید. اما پس از بارگذاری مجدد سایت، قطعی دوباره وبسایت مانع از افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل خرید مشتریان می‌شد.

این مسئله در یکی از بزرگترین روزهای فروش آنلاین در سال جاری برای این سایت رخ داده که قطعا از مدت‌ها قبل منتظر فرارسیدن آن بوده است . طبق آمار “Adobe Digital Insights”، سود فروشگاه‌های آنلاین در بازار جمعه‌های سیاه با 11.3 در صد افزایش به 3.05 میلیارد دلار می‌رسد.

این جدیدترین اختلال از سری مشکلات هرساله این وبسایت‌های فعال در زمینه فروش به حساب می‌آید. پارسال وبسایت فروشگاه‌های زنجیره‌ای “Target” به دلیل کندی بیش از حد به کاربران اجازه تسویه حساب خریدهایشان را نمی‌داد. سال قبل آن نیز “Best Buy” با چنین مشکلاتی روبرو شد.

وبسایت “ChannelAdvisor” گفته که در ازای هر یک ساعت قطعی این وبسایت‌ها، حدود 4 درصد از فروش روزانه از دست می‌رود.

سخنگوی ” Macy’s ” در مصاحبه با “NBC” گفت” در حال حاضر با حجم  بسیار بالایی از بازدیدکنندگان مواجه شده‌ایم که باعث کندی ترافیک سایت شده اما هنوز در حال دریافت خیل عظیمی از سفارشات هستیم و در حال بررسی و تلاش برای از بین بردن تاخیر به وجود آمده هستیم و امیدواریم هرچه زودتر آن را رفع کنیم.”

سخنگوی این شرکت اعلام کرده که خریدهای جمعه سیاه تا نیمه شب روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

روز پنجشنبه، با هجوم حدود 16 هزار مشتری به فروشگاه رسمی ” Macy’s ” در نیویورک، این شرکت از شروع قدرتمند خود در جعه سیاه این هفته خبر داد.

همچنین سیستم‌های ناظر بر عملکرد وبسایت‌های فروشگاهی، شاهد کندی عملکرد وبسایت “Williams-Sonoma” به مدت 25 ثانیه بودند. البته سخنگوی این برند پاسخی در اینباره اعلام نکرد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا