تکنولوژی

شرکت اوراکل قصد خرید شرکت Dyn را دارد

شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای تجاری”Oracle”، اعلام کرد روز دوشنبه شرکت “Dyn”، ناظر ترافیک و مجری اینترنت جهانی را خریداری می‌کند تا به کاربران امکان دهد هزینه‌های سازمانی و زیرساختی خود را بهینه‌سازی کنند و درآمدهای کسب شده تحت وب خود را افزایش دهند. البته شرایط مالی این قرارداد مطرح نشد.

شرکت “Dyn” که مشتریانی از جمله “Netflix”، “Twitter” و “Pfizer” دارد، ماه گذشته مورد حملات سایبری قرار گرفت و بعد از کارافتادن، بسیاری از وبسایت‌های متصل به آن دچار اختلال شدند.

فضای ابری شرکت “Oracle”، اطلاعات و نرم‌افزار این شرکت را در سرورهای از راه دور نگهداری می‌کند. این شرکت اعلام کرده “Dyn” می‌تواند به آنها کمک کند که مشتریان شرکت، سرعت دسترسی به صفحات وبسایت خود را با استفاده از اطلاعات عملکرد اینترنت، افزایش دهند.

شرکت “Dyn” که در شهر “New Hampshire” آمریکا بنا شده، مانند جعبه تقسیم ترافیک اینترنت عمل می کند و در نظارت بر کسب وکار، کنترل و بهینه سازی استفاده از اینترنت و سرویس‌های “Cloud” نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. همچنین این شرکت ارئه دهنده “سرویس اسم دامنه” است.

وقتی ارائه دهنده “سرویس اسم دامنه” مورد حمله قرار می‌گیرد، از آنجایی که چنین شرکت‌هایی مسئولیت انتقال حجم عظیمی از ترافیک اینترنت را بر عهده دارند، موجب ایجاد اختلالات گسترده در اینترنت می‌شوند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا