تکنولوژی

اپلیکیشن جدید شنوتو، تحول تازه در پادکست فارسی

چندین سالی هست که دانلود و شنیدن فایلهای صوتی انتخابی در فضای اینترنت همه گیر شده است. این نوع فایلهای صوتی که به آنها اصطلاحا پادکست می گویند تنها به موسیقی و یا برنامه رادیویی محدود نمی شوند، بلکه در موضوعات مختلف و در قالب های گوناگون در فضای اینترنت عرضه می شوند. گفتگو های صوتی ، کتاب های صوتی ، نمایشنامه های صوتی و حتی مقاله های رادیویی زیادی وجود دارند که علاقمندان می توانند آنها را به صورت آنلاین شنیده و یا دانلود نموده تا در فرصت های مقتضی گوش دهند.

از طرفی در دنیای امروز، وقت های مرده و تلف شده کم نداریم. به طور مثال هر روز مدتهای طولانی در تاکسی ، اتوبوس ، مترو و ترافیک درون شهری هستیم و انتظار می کشیم تا به مقصد برسیم. قطعا همه ما به این فکر می کنیم  که در زندگی روزمره اوقاتی را داریم که سعی می کنیم از آنها بهترین استفاده را بکنیم. یک راهکار و پیشنهاد که در دنیا مورد پسند اقشار زیادی از جامعه به خصوص قشر تحصیلکرده و تاثیر گذار قرار گرفته ، شنیدن پادکستهای صوتی است. در ژانویه 2016طبق آخرین تحقیقات و نظر سنجی های میدانی در آمریکا 36 % از جمعیت بالای 12 سال آمریکا از پادکستها به عنوان سرگرمی غنی خودشان بهره می برند که نسبت به سال 2015 رشد 10 درصدی را نشان می دهد.

شنوتو با همین هدف یعنی ارائه فرصتی برای شنیدن و شنیده شدن خلق شد. در پلتفرم شنوتو از یک سو می توانید دغدغه ها ، داستانها ، تجربیات و  . . . خود را به صورت صوتی (درقالب پادکست) ضبط یا آپلود کرده و از سو دیگر می توانید شنونده هزاران ساعت محتوای صوتی غنی باشید. 

در واقع شنوتو یک بستر نرم افزاری برای انتشار، پخش، به اشتراک گذاری، دانلود و خرید فایلهای صوتی (پادکست) و کتابهای صوتی در محیط وب و موبایل است.

در هفته جاری اپلیکیشن جدید اندروید در Google play منتشر شد. این اپلیکیشن دارای امکانات زیادی برای پرکردن اوقات فراغت شماست. بطور مثال شما با نصب شنوتو و ثبت نام در آن به بیش از 100.000 دقیقه فایل صوتی جذاب و شنیدنی دسترسی خواهید داشت و می توانید در هر زمانی که به اینترنت متصل هستید آنها را بشنوید. برای دسترسی موضوعی به فایلهای صوتی کافیست تا از بخش دسته بندی ها موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید بجز پادکستها و کتابهایی که در صفحه اول در حال نمایش هستند با کمک قسمت جستجو ، موضوع مورد نظرتون را جستجو (search) کنید. با توجه به اینکه درشنوتو کاربران زیادی در حال انتشار فایلهای صوتی خود از این درگاه هستند با امکانات شنوتو،  شما می توانید آنها را دنبال کرده یا (Follow) کنید. این امکان در بخشی به نام کافه صدا تعبیه شده. در کافه صدا فقط برنامه سازان و ناشرانی که دنبال می کنید برایتان لیست می شوند. در صورتی که مایل باشید تا صدای شما توسط دیگران شنیده شود می توانید به کمک کلید ضبط صدا در شنوتو یک فایل 10 دقیقه ای تولید ضبط و در شنوتو منتشر کنید. در صورتی که فایل صوتی خود را از قبل آماده کرده اید می توانید از وب سایت شنوتو آن را آپلود کنید. حتی می توانید با کمک امکانات تعبیه شده در شنوتو فایلهای صوتی خودتان یا دیگران با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در صفحه پخش فایل صوتی می توانید با لایک کردن یا درج کامنت با برنامه ساز مورد علاقتون در تعامل باشید. پس با نصب اپلیکیشن شنوتو علاوه بر اینکه به ساعتها فایل صوتی دسترسی دارید، می توانید فایلهای صوتی کوتاه هم ضبط کرده و به گوش کاربران شنوتو برسانید. 

 

برای نصب اپلیکیشن شنوتو می توانید از Google paly  یا وب سایت شنوتو استفاده کنید. البته بزودی نسخه Ios شنوتو هم در اپ استور منتشر می شود تا کاربرانی که از گوشیهای اپل استفاده می کنند بتوانند از سرویس شنوتو استفاده کنند. 

اگر به دنبال شنیدن هستید ، ما اطمینان داریم که کیفیت محتوای شنوتو شما را شگفت زده خواهد کرد و اما اگر نویسنده هستید و یا دستی در تهیه پادکستهای صوتی دارید شنوتو بستر مناسبی برای انتشار فایلهای صوتی شماست. با این روش، به صورت مستقیم و بدون واسطه با مخاطبینتان در تماس هستید و می توانید آنها را از آخرین فعالیت های علمی و فرهنگیتان با خبر کنید. در ضمن می توانید پادکست های خود را به صورت کلی و یا بخش بخش به شکل مجموعه صوتی قیمت گذاری کنید، بفروشید و در سهم فروش خود با شنوتو سهیم باشید. 

واژه پادکست :

پادکست (به انگلیسی : podcast) به مجموعه فایلهای صوتی گفته میشود که از طریق محیط اینترنت در اختیار کاربران برای اجرا بر روی رایانه ها ، پخش کننده های موسیقی و گوشی های موبایل قرار می گیرند . این روش ارائه محتوا از سال 2004 محبوبیت و گسترش فوق العاده ای پیدا کرد . ورود برنامه سازان رادیویی به این حوزه و ارائه برنامه های تولیدی از طریق اینترنت باعث شد تا بعضا واژه پادکست با واژه رادیوی اینترنتی نیز هم معنی شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا