تکنولوژی

اپل به دنبال تولید آیفون در داخل آمریکا

گزارش‌های جدید حاکی از تصمیم اپل به تولید آیفون‌های خود در آمریکا است

علیرغم جمله با افتخار “طراحی شده در کالیفرنیا” حک شده بر روی اکثر محصولات اپل، این محصولات عموما در چین ساخته می‌شوند. اما اگر گزارش “Nikkei Asian Review” حقیقت داشته باشد، احتمالا اپل تولید آیفون را به آمریکا انتقال خواهد داد.

در این گزارش آمده، اپل از تولید کننده خود “Foxconn” خواسته که تولید و اسمبل آیفون‌ها در آمریکا در ماه ژوئن را بررسی کند. واضح است که این مراحل در حال بررسی و اجرا است اما رئیس هیئت مدیره شرکت “Foxconn” به دلیل افزایش هزینه‌ها، علاقه زیادی به این قضیه نشان نمی‌دهد. ساخت آیفون در ایالات متحده، دوبرابر شدن هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اپل از “Pegatron” یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده هم  همین درخواست را مطرح کرد اما این شرکت به همان دلایل هزینه‌ای نامبرده این درخواست را به صراحت رد کرد.

این مسئله تنها به دلیل اختلاف دستمزد کارکنان در دو کشور نیست، به توجه به اشارات “MacRumors” درمورد این قضیه، “تیم کوک” در زمینه تولید انبوه، همواره چین را برتر تلقی کرده است.

چین تمرکز بالایی در تولید دارد. چیزی که ما آن را مهارت حرفه‌ای می‌نامیم. ایالت متحده در طول زمان خود را از داشتن چنین مهارت‌های حرفه‌ای محروم کرده است. منظور این است که تمامی مهره‌سازان آمریکا را میتوان در همین اتاقی که الان قرار داریم، جای داد، اما برای چین، نیازمند چندین زمین فوتبال خواهید بود.

این مشکل البته به گفته‌های ترامپ مبنی بر اینکه اپل را مجبور به ساختن محصولاتش در آمریکا خواهد کرد، کاملا مرتبط است. حال که او به عنوان رئیس جمهور برگزیده شده، قدرت بیشتری برای تحقق گفته‌هایش خواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا