تکنولوژی

لندن میزبان بزرگترین فروشگاه LEGO دنیا

میدان “Leicester” لندن، که در امتداد تئاتر‌ها، سینماها و مکانی که توسط توریست‌ها اشتباها “Leis-Chester” می‌نامند، اینبار میزبان بزرگترین فروشگاه لگو در جهان شده است.

این فروشگاه که امروز در نزدیکی فروشگاه‌های “M&M’s World” و “Nickelodeon” افتتاح شد، در دو طبقه به عنوان منزلگاه بزرگترین تولید‌ کنندگان لگو در دنیا فعالیت می‌کند.

اما برعکس فروشگاه‌های دیگر که نمی‌توانید لگوهای غول‌پیکر یا سازه‌های عظیم‌الجثه بزرگ را از آنها خریداری کنید، طراحان این شرکت چنین فرصتی را به وجود آورده‌اند. نماد شهر لندن یعنی برج الیزابت با ارتفاع 21 فوت، باجه تلفن قرمز رنگ که به راحتی می‌توانید داخل آن بایستید و نماد دایره‌ای شکل متروی لندن و البته مدل سرامیکی آسمان خراش لندن از جمله جذابیت‌های این فروشگاه به حساب می‌ایند. همچنین یک واگن از قطار متروی این شهر وجود دارد که البته مسافران آن افراد عادی به نظر نمی‌رسند: ویلیام شکسپیر، رابین هود، ملکه الیزابت دوم و نگهبان پیاده قصرش که با کلاهی از جنس پوست خرس بسیار جذاب به نظر می‌رسد، در این کوپه قرار دارند.

با این حال، جالبترین آنها از نظر من نقشه شهر لندن با نام “Harry Beck” بود که از 16.500 قطعه آجر ساخته شده و ساخت آن 90 ساعت طول کشیده بود. چراغ‌های تعبیه‌شده در پشت قطعات بخصوصی از این سازه که نشانگر قطار در حال حرکت در شبکه متروی لندن بود، ساعت “بیگ بن” که هر ساعت به صدا در می‌آمد و تلفن داخل باجه قرمز که زنگ می‌خورد، نمونه‌ای از ظرافت در طراحی این سازه به حساب می‌آمد. در ضمن نام باجه اطلاعات نیز به سیرک “Brickdaily” تغییر پیدا کرده بود.

از دیگر جاذبه‌ها می‌توان به “Brickley”، اژدهای سبزرنگی که در تمامی فروشگاه‌های دنیا یافت می‌شود و “Lester” که به عنوان نماد رسمی این فروشگاه اشاره کرد. “Lester” با پالتوی قرمز رنگ، کلاه لگنی و چتری که در دست دارد بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، اتفاقا از یکی از مسئولین فروشگاه پرسیدیم که آیا نام‌گذاری او ارتباطی به میدان “Leicester” داشته که این مسئول در پاسخ گفت بعید می‌داند اسم او را با همچین منظوری انتخاب کرده باشند.

با کلیک بر روی گالری و تماشای ویدیوها می‌توانید نگاه دقیق‌تری به دیگر قسمت‌های این فروشگاه داشته باشید، همچنین می‌توانید از غرفه‌ی ساخت لگوی مورد علاقه‌تان بازدید کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا