تکنولوژی

آمازون برای سرمایه‌گذاری وارد خاورمیانه شد

آمازون این روزها در حال سبک‌وسنگین کردن یک ایده جالب است. بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا تصمیم گرفته تا وارد خاورمیانه شود و این ورود را از دبی آغاز خواهد کرد. آمازون در چند روز گذشته صحبت‌های جدی با شرکت Souq در دبی داشته است تا شاید بیش از 30 درصد سهام این شرکت را بخرد و جای خود را در خاور میانه باز کند. Souq ارزش شرکت خود را بیش از 1.2 میلیارد دلار اعلام کرده است. البته هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.
در حالا حاضر Souq دو سرمایه‌گذار بزرگ دارد که یکی Naspers در آفریقای جنوبی است و دیگری Tiger Global Management است. گفته‌ها حکایت از این دارد که هر دو این شرکت‌ها حاضر هستند سهم خود را بفروشند و ظاهرا سهم آنها بیشتر از 30 است. به گفته سخنگوی Naspers هم، Souq نمی‌تواند در این معاملات هیچ دخالتی داشته باشد. رونالدو موچاوار(مدیرعامل سوق) در مصاحبه‌ای که قبلا داشته است گفته به زودی خرید سهام این شرکت برای عموم هم آزاد می‌شود.
رشد جمعیت و گسترش تکنولوژی در خاورمیانه باعث شده تا سرمایه گذاری‌های مختلفی در این ناحیه صورت بگیرد. شرکت مشابه اوبر هم در دبی موفق شد ماه سپتامبر 500 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا