تکنولوژی

آمریکا؛ خانه دوم شیائومی

9 اکتبر امسال سومین سالی است که Hugo Barra نایب رئیس شرکت شیائومی است. وی که در طول زمان ریاستش، شاهد تکامل این شرکت و تغییر آن از یک تولیدکننده گوشی‌های‌هوشمند انحصاری کشور چین به یک شرکت شناخته شده بین المللی با فعالیت در دیگر حوزه‌های دیجیتال بوده است. شیائومی به تازگی وارد بازا‌های روسیه، مکزیک و خاور میانه شده است و کشو‌رهایی همچون پولند، ویتنام، تایلند و چند کشور آمریکای لاتین نیز مقصدهای بعدی این شرکت هستند. اما جای خالی یک کشور به وضوح به چشم می‌خورد: آمریکا.

طبق گزارش Engadget، تیم شیائومی آزمایش گوشی‌های شرکت خود را در آمریکا شروع کردند و از آنجاییکه سیستم عملکرد اپراتورهای موبایل در آمریکا با دیگر کشورها تا حدودی متفاوت عمل می کند، شرکت‌های مخابراتی آمریکایی برای اطمینان از سازگاری دستگاه تازه وارد با سیستم‌های خود، آزمایش‌های پیچیده و سختی را به روی دستگاه‌ها انجام می‌دهند. شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های همراه بسیار مشتاق هستند که از طریق سیستم‌های مخابراتی آمریکا به بازار این کشور وارد شوند زیرا با وارد شدن به حوزه مخابراتی این کشور شانس بالا بردن فروش خود را چندین برابر می‌کنند و عملا به یکی از بزرگ ترین بازارهای دنیا وارد خواهند شد. از آنجاییکه شیائومی یک شرکت تازه وارد به این حیطه است، در مورد قوانین و ظوابط حوزه مخابراتی این کشور اطلاعات چندانی ندارد و این بدین معنی است که چیزهای زیادی در مورد شیوه‌های آزمایش گوشی‌های همراه در آمریکا باید یاد بگیرد.

شیائومی با رهبری Barra، توانست به بازار‌های دیگر کشور‌های جهان وارد شود و حالا می‌خواهد برای بازار آمریکا سرمایه گزاری کند که عملی شدن این ایده یک یا دو سال زمان می‌برد. Barra تاریخ شروع این پروژه را افشا نکرد اما با اشاره به تولید گوشی‌های آزمایشی گمان می‌رود که سال 2017 این اتفاق رخ دهد. Barra اعلام کرد:  “اوایل امسال نسخه آزمایشی به خصوصی از Mi 5 صرفا برای تست شدن در کشور آمریکا ساخته شده است. حالا با عرضه Mi Note 2، گزینه دیگری برای بعضی از آزمایش‌های میدانی در این کشور داریم که فقط قدم کوچکی است برای محقق شدن هدف اصلی ما که عرضه انبوه محصولاتمان در بازار آمریکا است”.

البته شیائومی نیز مانند دیگر برندها می‌توانست محصولاتش را مستقیما به مصرف کننده‌های آمریکایی بفروشد، همین حالا نیز محصولاتی از این شرکت مانند Android TV box و یک سری لوازم جانبی در فروشگاه های آنلاین آمریکایی وجود دارند اما تاکیدی که Barra به روی آزمایش‌های میدانی اپراتورهای مخابراتی این کشور دارد نشان می دهد که شیائومی تصمیم نهایی خود را گرفته است تا از تجربیات نا موفق دیگر شرکت‌ها در گذشته درس بگیرد و با همکاری با این اپراتورها، درصد موفقیت خود را در بازار بالا ببرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا