تکنولوژی

غلبه ترافیک اینترنت موبایل بر اینترنت دسک‌تاپ

ترافیک اینترنت روی موبایل برای نخستین بار از ترافیک اینترنت روی کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است. 

بر اساس گزارش شرکت StatCounter ترکیب ترافیک مصرف شده روی تبلت و موبایل حالا به 51.2 درصد کل ترافیک اینترنت رسیده در حالی که ترافیک کامپیوترهای شخصی و دسک‌تاپ حالا 48.7 درصد است. این برای نخستین بار است که ترافیک اینترنت روی موبایل از ترافیک کامپیوترهای دسک‌تاپ پیشی می‌گیرد. 

این موضوع در واقع نشان دهنده تغییرات عظیمی است که در فضای وب درحال رخ دادن است و به خصوص برای شرکتهایی که هنوز تصمیمی برای داشتن سرویس‌های مبتنی بر موبایل ندارند. 

استفاده از اینترنت روی موبایل در برخی کشورهای در حال توسعه به نحو بسیار عجیبی رشد داشته به طوری که در برخی کشورها مانند هند 75 درصد از ترافیک اینترنت از طریق موبایل انجام می‌شود با این حال در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند انگلستان و آمریکا همچنان ترافیک عمده اینترنت روی دسک‌تاپ است. 

سال گذشته نیز شرکت comScore اعلام کرده بود تعداد کاربران اینترنت موبایل بر تعداد کاربران اینترنت روی کامپیوتر پیشی گرفته است ( این آمار شامل کاربرانی که هر دو روش را استفاده می‌کنند نمیشد) . همچنین گوگل هم اعلام کرده بود که میزان جست و جو در این سایت از طریق موبایل بیشتر از جست و جو از طریق کامپیوتر شده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا