تکنولوژی

با لپ‌تاپ جدید مایکروسافت بیشتر آشنا شوید

مایکروسافت از لپ‌تاپ سرفیس‌بوک جدید خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ 7i آپدیت شده دارای پردازنده گرافیکی بزرگتر وبدنه‌ای نسبتا ضخیم‌تر بوده و همچنین لولای اتصالی خود را حفظ کرده است.

سرفیس جدید دارای عمر باتری طولانی‌تر و قدرت اجرای بیش از دو برابر در بخش گرافیک نسبت به مدل قبلی خواهد بود. مدیر سخت‌افزار مایکروسافت “پانوس پانی” علاوه بر توصیف آن به عنوان “لپ‌تاپ نهایی” اذعان داشت هدف طراحی سرفیس‌بوک جدید ساده بود: “ما پردازنده 7core i را برداشتیم سپس نسخه قوی‌تر آن را جایگزین کردیم.”

طرح کلی محصول بدون تغییر خواهد ماند. صفحه نمایش قابلیت جدا شدن را خواهد داشت و قادر است به عنوان یک تبلت عمل کند، در حالی که قسمت زیرین آن حاوی چیپ گرافیک و باتری اضافه خواهد بود. البته قابلیت صفحه نمایش لمسی و قلم نیز همچون گذشته پشتیبانی می گردد. لولای بی‌نظیر آن که شایعه شده بود دستخوش تغییرات خواهد شد، هنوز پابرجا است.

 

اجزای درونی

ارتقا عمده سرفیس‌بوک جدید در پردازنده آن است. نسخه اول سرفیس‌بوک دارای پردازنده گرافیکی “جی فورس” بود که هیچ  گونه شماره مدل حقیقی بر روی آن درج نشده بود. اکثر کارشناسان بر این عقیده بودند که مدل آ ن “940 Geforce GT” بوده است. این بار مایکروسافت پردازنده گرافیکی را به مدل “M965 Geforce” 5GDDR 2 گیگابایتی ارتقا داده است. این یک قدم بی نظیر در عرصه قدرت عمل گرافیک به حساب می‌آید که تا به‌حال نظیر آن را در لپ‌تاپ‌های کوچکتر از 15 اینچ ندیده‌ایم.

پانی اذعان داشت: “شرکت مجبور شد به منظور خنک نگه داشتن دستگاه از یک خنک کننده دیگر نیز در قسمت زیرین دستگاه استفاده کند”. اگرچه پانی گفته بود که همان طراحی سابق استفاده شده اما تصاویر سرفیس‌بوک جدید مقداری افزایش در ابعاد دستگاه را نشان می‌دهد.

ورودی‌ها

سرفیس‌بوک جدید دارای پورت‌های مدل اولیه خود است. پورت نمایش mini، پورت اتصال شارژر آهنربایی سرفیس و پورت اتصال صوتی آنالوگ همگی در سمت راست و در سمت چپ دو پورت USB نوع A و پورت اتصال رم SD همانند قبل تعبیه شده است، به معنای دیگر، خبری از پورت 3Thunderbolt و USB نوع C نیست!

 

طول عمر باتری

یکی از ویژگی‌های جذاب سرفیس‌بوک باتری آن بود که می‌توانست حدود 12 ساعت شارژ بدهد حالا اما این قابلیت از قبل هم بهتر شده است. دیگر ارتقا مایکروسافت در سرفیس جدید ارتقاء باتری آن به بوده است که می‌توان بیش از 15 ساعت استفاده مفید از آن داشت. از طریق اضافه کردن باتری‌های بیشتر به دستگاه بوده است. افزایش 30 درصدی در ظرفیت باتری‌ها در محصول جدید که احتمال می‌رود از باتری دارای ظرفیت 90 وات بر ساعت در سرفیس جدید استفاده شده باشد.

با اضافه شدن باتری‌های جدید، سرفیس‌بوک‌های جدید دارای وزنی معادل 3.68 هستند در حالی که مدل قبلی 3.48 پوند وزن داشت.

ارتقاء محدود

آنچه که در مورد سرفیس‌بوک جدید جالب است، نحوه ارتقاء آن است. مایکروسافت اساسا قسمت تبلتی سرفیس را بدون تغییر نگه داشت و بیشتر بر روی قسمت زیرین تغییرات را اعمال کرد تا با قسمت تبلتی همخوانی بیشتری داشته باشد.

سرفیس‌بوک 7i جدید با پردازنده 7Core i، پردازنده گرافیکی 965GTX M، هارد 256SSD  و رم 8 گیگابایتی، با قیمت 2400 دلار و همچنین کامل‌ترین آن با هارد 1 ترابایتی SSD و 16 گیگابایت رم، با قیمت 3300 دلار آماده پیش‌خرید است و از تاریخ دهم نوامبر ارسال آنها آغاز خواهد گردید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا