تکنولوژی

پهپاد دوربین‌دار در سوئد ممنوع شد

همه دنیا در حال وضع قوانین جدیدی هستند تا استفاده برخی افراد از پهپادها به سایر شهروندان آسیب نزند. برای مثال در آمریکا شما برای پرواز یک پهپاد نیاز به داشتن مجوز دارید و حق ندارید آن را در فضای شخصی کسی و یا مناطق پرواز ممنوع نظامی پرواز دهید. اما سوئد پا را فراتر گذاشته است و کلا پرواز تمام پهپادهایی که دارای دوربین هستند را در سراسر کشور ممنوع کرده است.

به این قانون اعتراض زیادی هم انجام نشده است. کسی هم پاسخ نداده که زمانی که عکاسی در شهر با دوربین ممنوع نیست چه فرقی دارد که با پهپاد باشد یا موبایل؟ نکته جالب‌تر اینکه این قانون هیچ استثنایی هم ندارد، یعنی حتی خبرنگاران هم برای گرفتن گزارش یا خبر نمی‌توانند از پهپاد استفاده کنند.

معمولا از کشورها انتظار می‌رود تا زمانی که یک وسیله مزاحم دیگران نمی‌شود، ممنوع نباشد. یعنی اگر شما اختلالی در نظم جامعه ایجاد نکنید و وارد حریم خصوصی یکدیگر نشوید قاعدتا نباید برای‌ شما ممنوعیت وضع شود. اما ظاهرا در سوئد فقط پلیس اجازه استفاده از پهپاد را دارد، آن هم به این دلیل که از وقوع جرم یا تصادف جلوگیری کند. احتمال می‌رود دولت سوئد این قانون را تغییر دهد و مانند آمریکا منطقی با آن برخورد کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا