تکنولوژی

مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس و پیکسل

یکی از مهمترین امکانات گوشی‌های هوشمند دوربین آنها است. خیلی اوقات دوربین بهتر نظر خریداران را تغییر می‌دهد و بسیاری از پارامترهای دیگر را کمرنگ می‌کند. گوگل هم با علم به این موضوع ادعا کرده که بهترین دوربین موبایل دنیا را دارد. آیا این ادعا درست است؟ آیا دوربین پیکسل از دوربین آیفون 7 پلاس هم بهتر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها در ادامه مقایسه دوربین گوگل پیکسل و اپل آیفون 7 پلاس را می‌بینیم.

اپل در مراسم رونمایی از آیفون 7 گفت آیفون 7 پلاس بهترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته. دوربین اپل 12 مگاپیکسل کیفیت دارد و اندازه دیافراگم آن 1.8 است. همانطور که می‌دانید آیفون 7 پلاس دو دوربین دارد، دوربین دوم این گوشی هم 12 مگاپیکسلی است و اندازه دیافراگم آن 2.8 است. همچنین این دوربین لرزش‌گیر اپتیکال هم دارد.

گوگل در مراسم رونمایی از پیکسل پا را فراتر گذاشت و اعلام کرده که پیکسل بهترین دوربین را در تاریخ گوشی‌های هوشمند دارد. اندازه دیافراگم دوربین 12.3 مگاپیکسلی این گوشی 2 است و دارای لرزش‌گیر ژیروسکوپی است.

 

عکاسی در فضای باز

ابتدا مقایسه را در فضای باز شروع می‌کنیم. هردو گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند. اما اگر دقیق‌تر به عکس‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که پیکسل جزئیات بیشتری را با کیفیت بهتر گرفته است و همچنین لنز پیکسل وایدتر است و می‌تواند فضای بیشتری را در عکس پوشش بدهد. با بزرگنمایی تصاویر گرفته شده توسط این دو گوشی برتر پیکسل کاملا مشخص است.

 

عکاسی از نزدیک

در زمینه عکاسی از نزدیک هم هردو گوشی به خوبی عکاسی می‌کنند. همانطور که در تصویر پایین هم می‌بینید تصویر در آیفون کمی سردتر و در پیکسل کمی گرمتر و واضح‌تر گرفته شده است اما از آنجایی که نتیجه بسیار نزدیک به هم است امتیاز را به هر دو می‌دهیم.

 

زمینه تار(Blurred Background)

هردو گوشی این قابلیت را دارند تا روی سوژه اصلی فوکوس کنند و زمینه آن را تار کنند. به این قابلیت در پیکسل lens blurred و در آیفون portrait mode می‌گویند. در پیکسل اجسامی به سوژه نزدیک هستند هم گاهی فوکوس می‌شوند که نباید این اتفاق بیافتد در آیفون هم لبه‌های اطراف سوژه کیفیت مناسبی ندارند اما روی هم رفته نتیجه کار آیفون بهتر از پیکسل است. آیفون در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و امتیاز این قسمت را میگیرد.

 

سلفی

یکی از پرکاربردترین نوع عکاسی این روزها سلفی است. اگر شما هم اهل سلفی گرفتن هستید، دوربین جلوی آیفون یک دوربین 7 مگاپیکسلی است که کیفیت قابل قبولی دارد اما در طرف دیگر دوربین 8 مگاپیکسلی پیکسل خودنمایی می‌کند که با اختلاف از دوربین سلفی اپل بهتر است. نتنها تصویر در پیکسل واضح‌تر از آیفون است بلکه لنز آن وایدتر است و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد که این موضوع برای عکاسی سلفی بسیار مهم است. امتیاز این قسمت هم قطعا به پیکسل می‌رسد.

 

عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه‌ای که در حال حرکت است با دو دوربین متفاوت کار مشکلی است. برای همین پس از بررسی‌های بسیار شبیه‌ترین عکس‌ها را انتخاب کردیم تا بتوانیم عادلانه مقایسه کنیم. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید هر دو دوربین بسیار عالی موفق شدند اسبی که در حال دویدن بود را ثبت کنند. اگر عکس‌ها را با هم مقایسه کنیم مشخص است که پیکسل جزئیات را بهتر نشان داده و همچنین تصویر روشن‌تری را گرفته است. واضح است که این امتیاز هم به پیکسل می‌رسد.

 

عکاسی در نور کم

برای اینکه اینجا هم عدالت را رعایت کنیم هر دو گوشی را روی یک سه‌پایه می‌گذاریم و با زاویه و شرایط کاملا یکسان عکس می‌گیریم. در قسمت عکاسی با نور کم هم همانطور که مشخص است پیکسل موفق شد تصویر روشنتر با کنتراست و وضوح‌ بهتری نسبت به آیفون بگیرید و جزئیات بیشتری را ثبت کند. امتیاز این قسمت هم با اختلاف به پیکسل می‌رسد.

 

نتیجه

هر دو دوربین بسیار قدرتمند هستند و این باعث افتخار برای گوشی‌های هوشمند است. کیفیت این دوربین‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند می‌توانند چه پتانسیل بالایی داشته باشند. تصاویر پرتره در آیفون 7 پلاس بسیار عالی است، اما شاید این کافی نباشد تا آن را به پیکسل ترجیح بدهید به این دلیل که این تنها برتری آیفون است. یکی از مشکلات بزرگ دوربین آیفون هم بیرون‌زدگی بیش از حد دوربین است که پیکسل این ضعف را ندارد و با وجود اینکه دوربین در داخل گوشی جای گرفته بازهم بهتر از آیفون عمل کرده است. پیکسل می‌تواند در تمام شرایط جزئیات بیشتری را بگیرد، تصاویر پیکسل بسیار شفاف‌تر هستند و در نور کم بسیار موفق‌تر است. در واقع از همه نظرها دوربین پیکسل بسیار بهتر از دوربین آیفون 7 پلاس است و برنده نهایی با اختلاف فاحش گوگل پیکسل است.

مطلب مرتبط: مقایسه دوربین آیفون 7 پلاس و گلکسی اس 7

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا