تکنولوژی

Terminal Mode در راه است*

کنسرسیوم car connectivity (اتصال خودرو) که چندی پیش راهاندازی شد پیشگامان صنایع مختلف را وارد عرصه خودرو، تلفنهای همراه هوشمند و صنایع سرگرمی داخل خودرو کرد تا با کمک یکدیگر استانداردهایی ایجاد کنند که در آینده خودرو و تلفن هوشمند بهتر و بیشتر به هم بپیوندند. کنسرسیوم در حال حاضر در مسیر Terminal Mode در حال پیشرفت است. این استاندارد خودرو و تلفن هوشمند را به یکدیگر مرتبط ساخته و بین آنها اتصال برقرار میکند.

امروز، اتصال تلفن همراه به خودرو تنها به چند روش ممکن است. اما این تجربه میتواند غنیتر و راحتتر از پیش باشد. فقط به این فکر کنید که صفحهنمایش تلفن همراه شما میتواند در پنل صفحهنمایش خودرو ببینید و از کنترلهای خودرو برای استفاده از تلفن همراهتان استفاده کنید. ممکن است کلیدهایی که روی فرمان خودرو یا سیستم سرگرمی خودرو بتعبیه شدهاند، بتوانند برای این کار مورد استفاده قرار گیرند.

با ایجاد استانداردهای صنعت، اینکه شما چه موبایلی دارید یا چه خودرویی سوار هستید دیگر نباید اهمیت داشته باشد. Terminal Mode قبل از استانداردهای دیگر ایجاد شده و استانداردهایی نظیر بلوتوث، USB و پروتکل اینترنت را وارد عرصه خودروسازی میکند. فناوریهای جدیدتری نظیر NFC (Near-Field Communication) و شارژ بیسیم فرصتهای بسیار خوبی را برای توسعه در مراحل بعدی ارائه میدهد.

یکی دیگر از مزایای این ارتباط و پیوند قوی که بر پایه استاندادهای صنعت ایجاد شده است، این است که باید امنیت را افزایش دهد. زیرا با این امکانات، رانندگان دیگر هنگام رانندگی از تلفن همراهشان استفاده نمیکنند.
بنیانگذاران این کنسرسیوم کارخانجات خودروسازی دِیملر، جنرال موتور، هوندا، هیوندایی، تویوتا و فولکسواگن هستند. تولیدکنندگان سیستم آلپاین و پاناسونیک، همچنین کمپانیهای تلفن همراه هوشمند نظیر الجی، سامسونگ و نوکیا از دیگر موسسین آن هستند. این کنسرسیوم یک اتحاد باز است؛ بنابراین انتظار میرود اعضای دیگری نیز به آن بپیوندند.

جالب است بدانید برخی از اعضای این کنسرسیوم ممکن است امسال محصولاتی را بر پایه استانداردای آن به بازار عرضه کنند. اما در مورد اینکه این کمپانیها کدام هستند و چه محصولی را معرفی خواهند کرد هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات، کیتهای برنامهنویسان و اخبار کنسرسیوم به وبسایت http://www.terminalmode.org/en/Home سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا