تکنولوژی

AT&T در آستانه انجام بزرگترین معامله سال 2016

ماه جولای شرکت Verizon، یاهو را به مبلغ 4.83 میلیارد دلار خرید و حالا AT&T قصد دارد بزرگترین معامله سال خود را انجام دهد. طبق گزارش های منتشر شده AT&T قرار است با مبلغ 85 میلیارد دلار شرکت Time Warner را ازآن خود کند که اگر این معامله انجام شود، AT&T با خرید استودیو فیلمسازی عظیم Warner Brothers، صاحب شبکه های تلویزیونی CNN، HBO و همچنین TNT و TBS(که قبلا جزوی از سیستم پخش Turner بوده‌اند) نیز خواهد شد.

این معامله به AT&T این اختیار را می‌دهد تا برای مشتریان خطوط خود سرویس های گسترده‌تر‌ی عرضه کند. شرکت وارنر برادرز سازنده پروژه های سینمایی بزرگی همچون فیلم Batman و سری فیلم های Harry Potter است.

اگر این معامله انجام شود، تبدیل به بزرگ ترین معامله جهان در سال 2016 خواهد شد. 30 ماه پیش معامله 48.5 میلیارد دلاری DIRECTV توسط کمپانی عظیم Telecom، آخرین معامله ایی بود که تقریبا با همین ابعاد منعقد شد.

به گفته منابع آگاه به خبرگزاری روییترز، بعد از انجام معامله هر سهام این شرکت به ارزش 110 دلار خواهد رسید. سهام شرکت Time Warner روز جمعه 8 درصد افزایش یافت و بعد از ساعات تجاری 3.4 درصد دیگر نیز افزایش پیدا کرد و به ارزش 92.50 دلار رسید، همچنین ارزش سهام AT&T با 3.4 درصد کاهش به رقم 37.49 دلار رسید.

گرچه تمام خبرها حکایت از انجام قطعی فروش کمپانی تایم وارنر به AT&T دارند اما همیشه احتمال این وجود دارد که شرکت دیگری پیشنهاد بهتر با قیمت بالاتری بدهد. دو سل پیش کمپانی Twenty-First Century Fox پیشنهاد خرید 80 میلیارد دلاری به Time Warner  داد که رد شد. بعد از انتشار خبر معامله روز جمعه ، Twenty-First Century Fox اعلام کرد که دیگر علاقه ایی به خرید وارنر ندارد. خبر انجام این معامله روز یک شنبه به طور رسمی اعلام می شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا