تکنولوژی

حمله بزرگ سرویس‌های مشهور اینترنتی را از کار انداخت

حملات دامنه دار به یکی از زیرساخت‌های مهم اینترنت در آمریکا بسیاری از خدمات شرکت‌های بزرگ از جمله سه شرکت ‌Twitter، Netflix و Spotify را با وقفه مواجه کرد.

طی این حملات سایبری هزاران سایت برای میلیون ها کاربر در آمریکا و دیگر نقاط، غیر قابل دسترس شده بود.

بزرگ ترین سازمان های امنیتی ایالات متحده آمریکا از جمله دپارتمان امنیت داخلی(Department of Homeland Security) و FBI درحال بررسی پرونده این حملات هستند. 

همچنین سایت تحلیلی Reddit ، شرکت خدمات رزرو و مهمانداری Airbnb ، شرکت انتقال ارز Paypal  و سایت های خبری از جمله CNN، The Guardian و New York Times نیز اعلام کردند که در برقراری ارتباط با سرورها دچار مشکل شده‌اند.

هدف همه این حملات در حقیقت شرکت Dyn بود که یکی از زیرساخت‌های اصلی اینترنتی در زمینه مدیریت DNS  محسوب می‌شود  .Dyn  ترافیک اینترنت را جهت دهی و مدیریت می‌کند، به عبارتی دروازه‌ای است که به کاربران اجازه دسترسی به هزاران وب سایت را می‌دهد.

Dyn  اعلام کرد که حمله سایبری دیروز صبح به این سرویس را دفع کرده است ، طی این حمله اپراتورهای شرکت به مدت چند ساعت با اختلال روبرو شد. این شرکت در وب سایت خود اعلام کرد که مهندسان در حال بررسی و پیگیری حملات اخیر به سرویس مدیریت زیرساخت اینترنت Dyn هستند. در عین حال این حملات یکی از پیچیده‌ترین حملات اینترنتی توصیف شده است

در ماه‌های اخیر، هکرها چندین بار به سازمان های سیاسی و مرتبط با انتخابات آمریکا نفوذ کردند وهمین مساله  نگرانی‌های جامعه را افزایش داده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا