تکنولوژی

کمک هوش مصنوعی به باتری آیفون

اپل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی شارژ سریع را به آیفون اضافه کند. شارژ سریع یا Turbo-charge یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران به آن علاقه فراوانی دارند. این تکنولوژی را مدتی است که در گوشی‌های اندرویدی مانند موتورولا یا سامسونگ شاهد هستیم و اخیرا هم گوگل در گوشی خود این تکنولوژی را استفاده کرده است. پیکسل می‌تواند با 15 دقیقه شارژ شدن، 7 ساعت کار کند. حالا ظاهرا اپل هم می‌خواهد این تکنولوژی را با کمک گرفتن از هوش مصنوعی به آیفون‌های خود اضافه کند.

علاوه‌بر شارژ سریع اپل قصد دارد با استفاده از هوش ‌مصنوعی مصرف باتری را کاهش بدهد و فاصله بین شارژ کردن‌ها را بیشتر کند. شاید امروز بزرگترین مشکل گوشی‌های هوشمند باتری آنها باشد. باتری آیفون می‌تواند به سختی یک روز کامل را دوام بیاورد و گوشی‌هایی که باتری بزرگتری دارند هم نهایتا 2-3 ساعت بیشتر از آیفون کار می‌کنند. این آمار در مقایسه با گوشی‌های غیرهوشمند قدیمی که برخی از آنها با یکبار شارژ تا 1 هفته کار می‌کردند بسیار پایین‌تر است و نشان می‌دهد تکنولوژی باتری‌ها نیاز به پیشرفت بزرگی دارد.

رقابت این روزهای کمپانی‌ها که همه به دنبال گوشی‌های سریع‌تر و نازک‌تر هستند، نتیجه‌ای جز باتری کمتر به‌همراه ندارد. به همین دلیل کمپانی‌های موبایل ساز چاره‌ای ندارند جز اینکه مصرف باتری را مدیریت کنند و استفاده از AI یا هوش مصنوعی می‌تواند کمک خیلی خوبی باشد.

گوگل پیش از این برای کمتر شدن مصرف سرورهایش از هوش مصنوعی استفاده کرده است و در نتیجه موفق شده با این تکنولوژی تا 40 درصد از مصرف آنها را کاهش دهد. حالا اگر اپل هم بتواند با استفاده از این تکنولوژی کار مشابهی برای آیفون انجام بدهد، می‌تواند بدون بزرگتر کردن اندازه باتری، کارایی آن را بسیار افزایش بدهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا