تکنولوژی

درخواست جالب دولت آلمان از تسلا

دولت آلمان از تسلا خواسته است تا کلمه Autopilot را از تبلیغات خود حذف کند. Autopilot به معنی خلبان خودکار است که در خودروها برای رانندگی خودکار استفاده می‌شود. تسلا برای راحتی رانندگان امکانی را فراهم کرده است تا خودرو بتواند خودش همه چیز را کنترل کند. این کنترل از حرکت و توقف گرفته تا گردش سر پیچ و هدایت فرمان را شامل می‌شود. اما موضوع اینجاست که این به معنی آن نیست که راننده در خودرو نیاز نیست بلکه این سیستم به کمتر خسته شدن راننده فقط کمک می‌کند اما حضور راننده در خودرو و تمرکز آن لازم است.

مدیرعامل حمل‌ونقل آلمان گفته است کلمه Autopilot این تصور را ایجاد می‌کند که خودرو به راننده نیاز ندارد و این تصور خطرناک می‌تواند باعث تصادف‌های فراوانی شود. الکساندر دوبرینت همچنین اضافه کرد، این قابلیت تسلا یک امکان کمکی است و نمی‌تواند خودرو را بدون راننده به مقصد برساند و رها کردن خودرو یا خوابیدن پشت فرمان این ماشین کار بسیار خطرناکی است.

سخنگوی تسلا هم البته این موضوع را تایید کرده و گفته در تمام مدت سفر در حالت autopilot توجه کامل راننده مورد نیاز است. تسلا همچنین گفته این ویژگی فقط یک لایه امنیتی اضافه بر ماشین‌های معمولی است و این خودرو یک خودروی بدون نیاز به راننده نیست.

به روزرسانی شده:

پاسخ رسمی تسلا به دولت آلمان

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا