تکنولوژی

کامپیوتر جدید Deep Mind و استنباط بر اساس حافظه

کامپیوتر جدید طراحی شده توسط شرکت   DeepMind که روی هوش مصنوعی کار می‌کند قادر  به یادگیری و تصمیم گرفتن بر اساس اطلاعاتی است که قبلا به حافظه سپرده است. به عنوان مثال این کامپیوتر می‌تواند بهترین مسیر بین دونقطه در متروی لندن را بدون اینکه برنامه نویسی خاصی در زمینه مسیریابی داشته باشد، پیدا کند. 

شرکت تحقیقاتی حوزه هوش مصنوعی DeepMind، یکی از زیر شاخه های آلفابت (گوگل) است. 

DeepMind  نام این پروژه جدید خود را کامپیوتر Differentiable Neural گذاشته است. در زیر به طور مختصری به نحوه عملکرد این کامپیوتر اشاره می کنیم.

” ما DNC را به گونه ایی طراحی کردیم که بتواند اطلاعات پیچیده را یاد گرفته و به طور خودکار آنها را برای اجرای دستورات به کار گیرد. قلب DNC به مانند شبکه ای از اعصاب طراحی شده که به آن کنترل گر گفته میشود و عملکردی شبیه به پردازشگر کامپیوتر دارد. کنترل گر مسئول دریافت وبه خاطر سپردن داده ها و تولید  اطلاعات خروجی است که بتوان از آن جواب را استنباط کرد.”

با گذشت زمان، کنترل گر می تواند با استفاده از حافظه خود ، جواب های بهتری برای سوالات مطرح شده ارائه کند.

کامپیوتر DeepMind همچنین می تواند با همین شیوه ذکر شده ، روابط خانوادگی را با استناد به شجره نامه به خاطر بسپارد و پا پازل حل کند. طراحان شرکت AL امیدوارند تا با توسعه DNC نه تنها بتوانند کامپیوتر های قدرتمند تری تولید کنند، بلکه از این طریق راهی پیدا کنند تا نحوه عملکرد حافظه انسان مشخص شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا