تکنولوژی

هجوم عربستان به سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی

عربستان سعودی و شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بانک قرار است صندوق سرمایه گذاری تکنولوژیکی تشکیل دهند که تا مبلغ 100 میلیارد دلار سرمایه داشته باشد.هدف این تشکیل این صندوق ، ایجاد بزرگ ترین صندوق خصوصی سهام در کل دنیاست.

به گزارش رویترز این طرح، بخشی از برنامه های تجاری ریاض است از امسال در عربستان صعودی اجرا شد. عربستان به دلیل ضرر و زیان ناشی از قیمت پایین نفت، با بهره گیری از دیگر ذخایر مالی قصد دارد تا رویه اقتصاد کشورش را به سمت اقتصاد غیر وابسته به نفت سوق دهد.

موسس و مدیر ارشد شرکت سافت بانک ژاپن، Masayoshi Son ، که شرکتش را با سرمایه 68 میلیارد دلاری از بودجه مخابرات و تکنولوژی احداث کرد، تلاش می کند که حوزه های فعالیت خود را در سراسر جهان گسترش دهد.

این شرکت ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل جایگه عربستان سعودی در صندوق سرمایه گزاری عمومی (PIF) این کشور به عنوان شریک سرمایه گذاری انتخاب شده است. عربستان تا 5 سال آینده  می تواند تا 45 میلیارد دلار سرمایه تزریق این صندوق کند، در حالی که این مبلغ برای سافت بانک حداقل 25 میلیارد دلار است. 

چندین شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ دیگر نیز قرار است بعد از انجام مذاکرات ،  مجموع سرمایه صندوق را به 100 میلیارد دلار برسانند که البته نام دیگر سرمایه‌گذاران هنوز فاش نشده است.

رئیس هیات مدیره سافت بانک، Masayoshi Son اذعان داشت:

” با تاسیس صندوق چشم انداز سافت بانک ، SoftBank Vision Fund ، قادر خواهیم بود تا به شکل گیری شرکت های تکنولوژیک نوپا در سراسر جهان کمک کنیم، تا یک دهه دیگر این صندوق تبدیل به بزرگ ترین شرکت سرمایه گزاری در بخش تکنولوژی خواهد شد.”

این صندوق در بریتانیا اداره خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا