تکنولوژی

قصرهای در پرواز، نمای داخلی هواپیماهای VIP

اگر بتوانیدی ۸۷ میلیون دلار پول بدهید میتوانید هواپیمای ایرباس  ACJ319 را به دارایی خود اضافه کنید. هواپیمایی که حالا نسل‌های بعدی هواپیماهای خصوصی محسوب می‌شود که همه نوع آن در سراسر جهان وجود دارد. ثروتمندان علاقه زیادی به هواپیماهای خصوصی نشان داده‌اند و شاید این یکی از دلایل این باشد که سازندگان هواپیما هم به دنبال محصولات بزرگ‌تر و لوکس‌تری هستند. 

 

اتاق ناهارخوری در ایرباس  ACJ319 

 

اتاق خواب اصلی در ایرباس  ACJ319 

 

هر چند ایرباس  ACJ319 حالا در مرکز توجه برای چنین کاربردهایی قرار دارد اما کسانی که به خرید چنین هواپیمایی علاقه‌دارند و احیانا پول بیشتری دارند می‌توانند به مدل‌های بزرگتر هم فکر کنند مثلا بوئینگ 747 و یا ایرباس  A340 و یا تازه‌ترین مدل بوئینگ یعنی 787 و همچنین ایرباس A350  که در این تصویر می‌بینید. 

 

این نمایی از Comlux Airbus ACJ 319 هست. شرکت سوئیسی Comlux متخصص دیزاین چنین هواپیماهایی است. 

 

دستشویی در Comlux Airbus ACJ 319 . بعضی از این هواپیماها برای سفرهای هوایی تجاری ( مثلا مدیران یک شرکت بزرگ ) به کار گرفته می‌شود برخی نیز برای مسافرت فامیلی به کار گرفته می‌شود. 

 

فضای نشیمن در  Airbus ACJ 350 . مدیرعامل شرکت Comlux که قبلا مدیر بخش هواپیماهای شرکتی ایرباس بوده می‌گوید در این بازار احساسات حرف اول را می‌زند. اصلا غیر طبیعی نیست که یک مشتری در نیمه‌های شب با شما تماس بگیرد و درباره جزییات دکور هواپیمایش بخواهد صحبت کند. 

 

نمایی از اتاق خواب در هواپیمای  Comlux A330 VIP که به زودی با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار عرضه خواهد شد. 

 

در دیزاین هواپیمای Comlux A330 VIP نهایت دقت به کار رفته تا همه چیز هنری جلوه کند. 

 

هواپیمای Comlux A330 VIP میتواند تا ۶۰ مسافر را در خود جای دهد که همگی به شکل ویژه‌ای در آن مستقر می شوند. این هواپیما می‌تواند برای مدت ۱۷ ساعت بدون توقف پرواز کند. 

 

خانواده هواپیماهای اختصاصی بوئینگ برای تبدیل شدن به جت اختصاصی را بوئینگ بیزنس جت  می‌نامند و این هم نمایی از Boeing Business Jet 787 که شرکت آمریکایی Kastrel Aviation  Management این بوئینگ را برای نخستین بار کاستومایز کرده است. 

 

مهمترین نقطه چشمگیر یک هواپیمای VIP دیزاین داخلی آن است و چیز عجیبی نیست که بسیاری از شرکتهای خریدار چنین هواپیمایی روی شخصی سازی و اختصاصی سازی دیزاین داخلی این هواپیماها کار کنند. 

 

اتاق خواب در Boeing Business Jet 787 

 

به گفته شرکتهای دیزاین کننده این هواپیماها بسیاری از مشتریان دنبال یک دیزاین عجیب و غریب نیستند چرا که اغلب آنها تاجرانی هستند که مایلند سبک زندگی خود را در هنگام سفر هوایی هم کم و بیش حفظ کنند. به همین دلیل بسیاری از هواپیماها دیزاین ترکیبی از خانه/دفتر دارند. 

 

این هم نمای داخلی دستشویی در هواپیمای Masterjet Airbus ACJ 320 . شرکت مسترجت یک شرکت خصوصی اروپایی است. 

 

نمایی از Masterjet Airbus ACJ 320 . در حال حاضر حدود ۳۰۰ هواپیما در سراسر جهان به  صورت VIP در آمده‌اند بعضی متعلق به دولت‌ها و شرکتهای بزرگ هستند و برخی دیگر خصوصی‌اند. 

 

نمایی از Emirate Executive Airbus ACJ 319 . اروپا و آمریکای شمالی کمترین علاقه را به در اختیار داشتن چنین هواپیماهای  VIP را در طی سالهای اخیر نشان داده‌اند و در مقابل آسیا، افریقا و خاورمیانه مشتریان اصلی این هواپیماها هستند. 

 

هواپیمای بوئینگ که توسط شرکت Comlux برای بازار شرق آسیا دیزاین شده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا