تکنولوژی

کاربردهای مختلف دستیار هوشمند گوگل

گوگل دیشب روز شلوغی را پشت سر گذاشت. یک پرچمدار را معرفی کرد. گوگل هوم که یک اسپیکر هوشمند است را به همگان نشان داد و همچنین یک هدست واقعیت مجازی و یک روتر وای‌فای را عرضه کرد. این شرکت همچنین از نسخه جدید کروم‌کست رونمایی کرد. 

اما در میان این رویداد سخت‌افزاری شاید یک محصول نرم‌افزاری که  همچون یک نخ همه آن‌ها را به هم مرتبط می‌کرد از همه مهم‌تر باشد و آن دستیار هوشمند گوگل(  Google Assistant ) است. 

دستیار گوگل یک روش تازه در جست و جوست حالا هم از طریق گفت و گو و هم واقعیت مجازی. شما می‌توانید از دستیار گوگل همانند  Siri هر سوالی را بپرسید اما حالا این دستیار صوتی در سه جای مختلف به کار می‌رود : 

۱- دستیار گوگل در گوگل هوم ( که در همین مراسم افتتاح شد ) 

دستیار گوگل روی گوگل هوم نقش اصلی را ایفا می‌کند. شما می‌توانید از آن هر چیزی را به صورت کلامی بپرسید و اطلاعات همانند جست و جود در گوگل در اختیارتان قرار می گیرد. به لطف محصولاتی  چون کروم کست و محصولاتی چون یوتیوب و نت‌فلیکس دستیار گوگل حالا میتواند به درخواست شما یک فیلم یا سریال را روی تلویزیون پخش کند. با این دستیار میتوانید دسترسی قابل توجهی به سیستم‌های هوشمند خانگی خود داشته باشید مثلا چراغ‌ها را با صدا خاموش و روشن کنید. همچنین میتوانید از این دستگاه بخواهید یک موسیقی را پادکست خاص را برای شما پخش کند. 

۲- دستیار گوگل روی گوشی پیکسل 

در این جا دستیار گوگل درست شبیه  Siri عمل می‌کند نیازی نیست همه چیزی را تایپ کنید و کافی است مثلا  از گوشی بخواهید وضعیت آب و هوا یا نتیجه یک مسابقه را برای شما پیدا کند. 

۳- دستیار گوگل روی اپلیکیشن چت Allo 

در اینجا دستیار گوگل شبیه یک بات ( که نمونه‌های آن را در تلگرام زیاد دیده‌ایم ) رفتار می‌کند. می‌توانید با دستیار گوگل وارد گفت و گو شوید مثلا اگر نام رستورانی در بین گفت و گوی شما و دوستتان شنیده شود دستیار گوگل به طور هوشمد آن را جست و جو می‌کند و اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد. میتوانید فاصله خود را تا رستوران ببینید و حتی یک میز در آن از همینجا رزرو کنید. 

دستیار گوگل اما به اینجا متوقف نخواهد ماند و سال آینده گوگل قصد دارد که به سایر شرکتها اجازه دهد دستیار گوگل را داخل سخت‌افزارهای خود قرار دهند که اینکار قابلیت‌های آن را بسیار افزایش خواهد داد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا