تکنولوژی

گوگل روتر وای فای Google wifi را عرضه کرد

امسال با معرفی Eero  و چندین سیستم های مشابه دیگر سالی پربار برای شبکه های وایرلس خانگی رقم خورد. حالا گوگل هم 

با روتر های جدیدش که به نام Google Wifi پا به این میدان رقابت گذاشته است.  این اولین بار نیست که گوگل وارد بازار روترها می شود- سال گذشته سیستم OnHub گوگل برای استفاده دیگر سازنده های دستگاه های روتر به بازار عرضه شد- اما  Google Wifi اولین محصول انحصاری خانگی شرکت گوگل در این عرصه است. اگر شما هم جزو افراد آشنا به سیستم Eoro هستید باید بدانید که   Google Wifi نیز تقریبا مشابه ان است.

از دو طریق می توانید Google Wifi  را بخرید : یا به عنوان یک دستگاه جدا و یا به صورت یک مجوعه، که در این مورد کاملا شبیه Eoro ارائه شده است. دستگاه تکی با قیمت 129 دلار به فروش می رسد و پک سه تایی این محصول قیمتی معادل 299 دلار دارد که بسیار از قیمت Eoro ارزان تر است. قیمت Euro تک محصوله 199 دلار و پک سه تایی این دستگاه با قیمت 499 دلار عرضه می گردد.

طبق گفته گوگل، Wifi ماه نوامبر امسال در آمریکا قابل سفارش است و تا دسامبر برای مشتریان ارسال خواهد شد و تاکنون هیچ اشاره ایی به عرضه این محصول در دیگر کشورها نشده است. طبق گفته این شرکت، دستگاه Wifi با بهره گیری از چندین تکتولوژی جدید عمل می کند، به عنوان مثال، مسیریابی هوشمند ترافیک اینترنتی از طریق اتصال به گوشی هوشمند ویا نزدیک ترین دستگاه وای فای موجود در محل. این دستگاه همچنین اینترنت وایرلس با سرعت AC1200 و همینطور دو باند 2.4 GHz و 5GHz را  به طور هم زمان پشتیبانی می کند.  Google Wifi همچنین از تکنولوژی Beamforming و بلوتوث هوشمند نیز بهره برده است.

طبق گفته گوگل ، سیستم این دستگاه به طور اتوماتیک مسیریابی ترافیک و مدیریت کانال ها را انجام میدهد و این یعنی نیاز به تغییر کانال‌ها به صورت دستی ندارید. 

Google Wifi مانند OnHub از طریق برنامه قابل نصب به روی گوشی های هوشمند مدیریت می شود همچنین تنظیمات و کنترل توسط والدین نیز از همین طریق انجام می شود.  

ظاهر دستگاه نیز شبیه توپ هاکی است که باز هم تفاوت چندانی با Euro ندارد. نسل جدید این روترهای تازه وارد، کلا سیستم های وای فای خانگی را دگرگون کرده است وبا این محصول تازه وارد جدید گوگل باید ببینیم که بازار رقابت این تکنولوژی چگونه متحول می شود.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا