تکنولوژی

اطلاعات جدید از آی‌فون 8

بعد از رونمایی و عرضه آی‌فون‌های جدید اپل به‌نظر می‌رسید حجم خبرهای مربوط  به این محصول محبوب کم شود اما حالا اطلاعاتی از آی‌فون 8 یعنی پرچمدار بعدی این شرکت بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش وب‌سایت Mashable، آی‌فون 7 و 7پلاس اپل به قابلیت‌هایی مثل مقاومت در برابر نفوذ آب، دکمه بهینه شده هوم، بهبود عملکرد دوربین و حذف ورودی هدفون تجهیز شده‌اند و حالا حدس و گمان‌های جدیدی را برای محصول بعدی اپل شاهد هستیم.

 

آی‌فون تمام شیشه‌ای

اپل در تاریخ 30 جولای 2014 پتنتی را برای استفاده از بدنه شیشه‌ای ثبت کرد اما مراحل تایید تا 6 سپتامبر 2016 یعنی یک روز قبل از رونمایی از آی‌فون‌های جدید طول کشید. با این تفاسیر، این احتمال وجود دارد تا در تولید آی‌فون‌های جدید از بدنه تمام شیشه‌ای شفاف استفاده شود. قبل از این و در ماه می هم آلن هورنگ مدیرعامل “کچر تکنولوژی” یکی از تامین‌کنندگان اصلی کیس‌های آی‌فون گفته بود اپل برنامه‌هایی برای رونمایی از حداقل یک آی‌فون جدید با بدنه تمام شیشه‌ای در سال 2016 دارد.

 

صفحه‌نمایش بدون حاشیه

بر اساس گزارش وب‌سایت MacRumors، در آی‌فون سال 2017 اپل شاهد تغییر طراحی مخصوصا در قسمت جلوی آن خواهیم بود. بر اساس این گزارش، دکمه بالایی و حاشیه‌های صفحه‌نمایش آی‌فون حذف خواهند شد. به این ترتیب، صفحه‌نمایش بدون حاشیه یا لبه به لبه در آی‌فون جدید به‌کار گرفته می‌شود تا کاربر فضای بیشتری برای کار با صفحه‌نمایش داشته باشد. به این ترتیب مواردی مثل سنسور تشخیص اثرانگشت و دوربین جلو هم در صفحه‌نمایش ادغام می‌شوند. به‌نظر می‌رسد این صفحه‌نمایش از نوع OLED انعطاف پذیر باشد.

 

تراشه جدید

بر اساس گزارش MacRumors، آی‌فون 8 از تراشه 10 نانومتری A11 استفاده خواهد کرد تا سرعت پردازش بازهم افزایش پیدا کند. علاوه بر این، احتمالا شاهد استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم از راه دور و یا سیستم‌های بیومتریک مثل سیستم اسکن چهره یا عنبیه چشم هم خواهیم بود. بلومبرگ هم در گزارشی مدعی شده آی‌فون 8 به شارژ بی‌سیم با امکان دریافت شارژ الکتریکی از راه دور تجهیز خواهد شد.

 

کراون دیجیتالی

بنابر گزارش Mashable این احتمال وجود دارد تا آی‌فون 8 به کراون دیجیتالی یعنی اهرمی مشابه با آنچه در کنار اپل واچ می‌بینیم مجهز شود. اپل در سال 2014 میلادی پتنتی را برای استفاده از کراون (تاج) دیجیتالی در آی‌فون و آی‌پد ثبت کرده بود.

 

آی‌فون سرامیکی

بعد از اینکه اپل واچ سری 2 با بدنه سرامیکی رونمایی شد، وب‌سایت‌هایی مثل Cult of Mac مدعی شدند از آنجایی که بدنه سرامیکی، چهار برابر محکم‌تر از بدنه فلزی است شاید این ترکیب در آی‌فون بعدی هم استفاده شود. اپل هم مدعی شده بدنه سرامیکی مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا