تکنولوژی

پهپاد آتش‌نشان برفراز نیویورک

به‌زودی پهپادهای آتش‌نشان در نیویورک کار خود را آغاز می‌کنند. زمانی که یک آتش سوزی رخ می‌دهد پهپادها می‌توانند قبل از نیروی انسانی وارد محل آتش سوزی شوند و شرایط را به آتش‌نشان‌ها گزارش دهند و سپس آتش نشان‌ها با اطمینان وارد موقعیت شوند. این پهپادهای آتش نشان مدتی است که در آتش‌نشانی فرانسه مشغول کار هستند.

البته پهپادهایی که آتش‌نشانی نیویورک به خدمت می‌گیرد با پهپادهایی که شاید شما در منزل داشته باشید بسیار متفاوت است. پهپادهای آتش‌نشانی نیویورک 85 هزار دلار قیمت دارد. این پهپادها می‌توانند تصاویر با کیفیت خوب و همچنین تصاویر مادون قرمز را ارسال کنند.

پهپاد در تیم آتش‌نشانی می‌تواند بسیار مفید باشد و نیروی آتش‌نشانی آمریکا این را تجربه کرده است. برای مثال آتش سوزی که بر اثر نشت گاز سال 2014 در منهتن اتفاق افتاد نیروی آتش‌نشانی را به شدت دچار مشکل کرد اما رئیس عملیات با کمک گرفتن از یک پهپاد که در محل بود موفق شد حادثه را از بالا مدیریت کند.

البته پهپاد آتش نشانی کار هیجان‌انگیزی انجام نمی‌دهد و بسیار هم خسته کننده است زیرا فقط به ارتفاع می‌رود و ثابت می‌ماند تا آتش نشان‌ها سوژه را از بالا ببینند. پهپادهای جدید قرار است تا آخر همین ماه به نیروی آتش‌نشانی نیویورک اضافه شود. البته این مرکز گفته تجهیزات دیگری را هم تا آخر امسال به سیستم خود اضافه خواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا