تکنولوژی

پردازنده‌های جدید فقط با ویندوز 10 کار می‌کنند

میلیون‌ها کاربر کامپیوترهای خود را به ویندوز 10 ارتقا داده‌اند. اما خیلی‌ها هم هنوز از ویندوز 7 و 8 استفاده می‌کنند. مایکروسافت انواع راه‌ها را برای استفاده مردم از ویندوز 10 امتحان کرده است. از آپدیت رایگان گرفته تا اضافه کردن چندین و چند ویژگی منحصر به‌فرد اما هنوز با هدف خود فاصله دارد. مایکروسافت گفته هدف او استفاده 1 میلیارد کاربر از ویندوز 10 است. هدفی که دست یافتن به آن کار ساده‌ای نیست. در همین راستا حالا مایکروسافت سعی دارد کاربران ویندوز 7 و 8 را به سمت ویندوز 10 بیاورد.

سیاست جدید مایکروسافت برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز 10 این است که پردازنده‌های جدید AMD و اینتل دیگر در ویندوزهای قدیمی پشتیبانی نمی‌شوند و تنها ویندوز 10 با آنها سازگار خواهد بود. پردازنده جدید اینتل یعنی Kaby Lake به قدری قدرتمند و کم‌مصرف است که هر کسی را وسوسه می‌کند. اگر هم طرفدار AMD هستید تنها راه استفاده از پردازنده Zen این شرکت داشتن ویندوز 10 است.

علی‌رغم تمام تلاش‌های مایکروسافت برای تشویق مردم به ویندوز 10 اما نتیجه هنوز قابل قبول نیست. 56 درصد از کاربران ویندوز هنوز از ویندوز 7، 8 و یا 8.1 استفاده می‌کنند که با توجه به ویژگی‌های بی‌نظیر ویندوز 10، آماری بسیار عجیب است. ویندوز 10 هم در این میان توانسته تنها 23 درصد از کاربران ویندوز را جذب خود کند.

به هر ترتیب این تصمیم مایکروسافت یک حرکت بزرگ رو به جلو است که ممکن است با انتقادات بسیاری هم همراه شود. البته یک نکته هم وجود دارد آن هم این است که معماری پردازنده‌های نسل جدید تغییر نکرده و بر پایه X86 است. با این وجود با کمی دستکاری‌های نرم‌افزاری احتمالا می‌شود از آنها در ویندوز 7 یا 8 استفاده کرد اما طبیعتا از سرعت و کارایی آن کاسته خواهد شد. به همین دلیل است که مایکروسافت اصرار دارد تا شما پردازنده‌های جدید را با ویندوز 10 امتحان کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا