تکنولوژی

فیس‌بوک مسنجر 300 میلیون کاربر صوتی و ویدیویی دارد

بنا بر اعلام فیس‌بوک، نرم‌افزار پیام‌رسان این شرکت فعلا بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که از قابلیت‌های برقراری تماس صوتی و تصویری آن استفاده می‌کنند. 

به گزارش وب‌سایت Venturebeat، دیوید مارکوس مدیر ارشد بخش محصولات پیام‌رسان فیس‌بوک، ثبت این آمار را معیاری عنوان کرده که بر مبنای آن، Messenger این شرکت در بین بزرگ ترین نرم‌افزارهای ارتباطی قرار می‌گیرد. مارکوس گفته فیس‌بوک هنوز هم برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه ارتباطات دارد. این خبر به فاصله چندماه پس از انتشار خبر رسیدن تعداد کاربران فعال ماهیانه این پیام‌رسان به یک‌ میلیارد نفر منتشر شده است. با این تفاسیر، پیام‌رسان فیس‌بوک 10 درصد از تمامی تماس‌های صوتی بر بستر اینترنت (VoIP) را در سطح جهانی پوشش می‌دهد. 

برقراری تماس‌های صوتی و تصویری قابلیت جدیدی نیست که فقط از طرف فیس‌بوک روی آن سرمایه‌گذاری شده باشد. قبل از این، اسکایپ، گوگل و Tokbox هم پیشتاز این بازار بوده‌اند. با وجود این، فیس‌بوک‌ سعی‌دارد تا این قابلیت‌های ارتباطی را برای ایجاد تعامل بیشتر میان کاربرانش توسعه دهد. این شرکت امکان برقراری تماس‌های صوتی را در سال 2013 میلادی به دستگاه‌های مجهز به iOS اضافه کرد و با گذشت چندسال، قابلیت تماس گروهی را هم پیش روی کاربران قرارداد.

مارک زاکربرگ هم اعلام کرده با تمایل بیشتر کاربران به استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسان و برنامه واتس‌اپ این شرکت، سرمایه‌گذاری بیشتری روی بهبود کیفیت تماس‌های صوتی انجام خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا